flaggan..

"Svenska flaggan på kläder finns det nått fulare -dessutom respektlöst!

Läste detta när jag spanade runt på nätet.
Hmm helt fel eg kan jag tycka. Även om jag håller med om att det är sjukt fult att gå omkring med svenska flaggan på tröjan, typ vuxna män..  Men att det skulle vara resepktlöst är ju eg så inneih-vete fel. Man måste ju få vara stolt över sitt land. Se bara på exvis canadicker o amerikanar, de går jämnt omkring med lövet el usas flagga på kläder, kan ju sia där oxå om hur snyggt det eg är.. Men dock så har man där rätt att vara stotl över sitt land.

Jag håller ändå med om att vi på nått sätt ändå lyckats göra vår egen flagga till nån slags ful symbol. Som står för främlingsfientlighet o inte bra saker.  Förutom när vi flaggar på våra gårdar el stugtomter, el kasnek har en vimpel på båten då rä det ok. Men ser man nån med sverigekläder på stan så får man tyvärr ofta tanken på rascim o dåligheter..

Sjukt tråkigt eg. Lite samma är det med vår nationalsång. Visst den sjungs på idrottevanemang o är då  legalt, men att sjunga den nånannanstans i ett vanligt  tillfälle skulle genast häjja på ögonbrynen.. Som när min dotter var 2 1/2 o började sjunga nationalsången när dagisfröken bytte blöja på henne, De skrattade o förstod ju varför, kanske inte så vanigit så små sjunger på den sången annars. OCh för det har jag tom fått gliringar, "passa er nu så de inte tror hennes föräldrar är racsister" Ursäkta men hör ni hur sjukt det eg är...


Fast så är det ju tyvärr o jag gör oxå så, höjjer på ögonbrynen om nån kommer klädd så.. O jag förespråkar absolut inte mera sverigekläder, för nej att det är fult de kan jag verkligen hålla med om!! Däremot är det lite tråkigt att det typ är fult att vara stolt över att man är svensk, ja  svensk medborgare alltså.  På nått sätt känns det som att fler invandrare är stolta över att vara svenskar än vad andra svenskar är. De är mera tacksamma o känner glädje över sverige medan de andra på nått sätt inte  vågar visa sin stolthet för rädsla att ses som främlingsfientlig..Sjukt men lite så känns det allt...

Nåjja det gånger vi verkligen visar att vi älskar sverige o vårt land det är väl när det är fotbollsvm em eller dylikt. <oj oj oj då åker sverige tröjjorna på, älgmössorna på vi målar oss gula o blåa i ansiktet.  Då förenas vi verkligen o hejjar på vårt land. Och visst kanske det räcker då, gärna för mig!! Bara man ändå på nått sätt vågar vara stolt för sitt land!
Jag längtar tills nästa gång vi har sån där fotbillsyra i sverige så man får bl ialldels kallsvettig i händerna, skrika o hejja, men vad f-n är detj ag hör. Håller vi på att missa nästa års em/vm??? Skandal, vad trist det vore!! Nåjja vi verkar ju ha unga lovande killar på G så det blri nog bra med det i framtiden :-)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vi fick sluta sjunga nationalsången på skolavslutningen då jag gick i högstadiet. Dum idé tyckte många föräldrar som stormade kring detta. Man MÅSTE få hylla och vara stolt. Det vore ju galet annars?

Det finns ju en gräns men det lilla borde få vara kvar. Tycker jag! Jag är stolt svenska!:-) Sådeså.

2009-08-07 @ 14:38:57
Postat av: Anonym

JA jag tycker oxå att liksom det lilla ska helt klart få vara kvar. Då är vi 2 stolta svenskor ha ha..

Hoppas allt är bra med er!

kram på dig gumman! miss u!

2009-08-09 @ 11:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback