ändrade planer...

Så här skulle min lördag sett ut var det tänkt:

* ev träna,
* Gå på stan fixa lite julklappar
* Vila med gubben innan match
* Kika hockey, förstås en seger...
* ÄTa middag i restaurangen o mysa lite
*Ännu mera mys med vänner o nått glas vin...

*Sön morgon, prommis med en go vän o så sen lite häng på J's sponsorgrej som verkade riktigt kul för ungarna...

Men NEJ så här blev det:

* vaknar vid 5 snåret mår mkt konstigt, illamående o allmänt dåligt...
* På morgonen inser jag var det här bär av, jag ringer mor min o berättar o hör om barnen kan vara där ändå, självklart är svaret
* på nått konstigt sätt hoppas jag ändå jag ska bli pigg till matchen o kvällen.. liksom ber om under..
Men fögäves, det blir bara värre o värre o resten kan vi ju eg lämna ute.. men min lördag bestod mkt i att vara inne i vårt oerhört fina blåa badrum, bara det gör ju att man mår illa...
* Ingen match! El live iaf, låg i soffan o kikade o mådde allmänt kasst, Vid det här laget kände jag på mig att även febern börjat besöka min kropp. mkt riktigt 38,5
*Hade hoppats att iaf orka sitta upp o surra lite m J när han kom hem, el iaf ligga i soffan o vara nått slags sällskap men nej det gick inte, sängen va min  bästa vän just då..

FYYY fan vilken kväll, länge sen jag mådde så ruskigt dåligt, ont i magen o ont i kroppen, feber frossa ... Ja det var hemskt faktiskt...

TAck o lov blev jag bra under natten, efter att typ svettats ut febern som en gris först..
men så klart kände jag väl att man inte ska o att det inte att det vore så poppis dyka upp på sponsor grejjen idag även om jag gärna velat.. NEj istället blev jag hemma o städar, tvättar o renbäddar....


MMMM vilken toppenhelg precis som planerat, NOT!!!!

Men men mina barn har iaf haft en toppen helg o det är jag så tacksam för. Man uppskattar nästan ännu mera hjälp när man är sjuk än om man tex vill göra nått annat.. För som jag mådde igår hade jag verkligen inte pallat med 2 st små liv oxå (el det är kalrt allt går ju om man måste...)
Barnen har varit på julmarknad, byggt pepparkakshus, Troysan har hoppat hoppgunga som han tycker om :-)


Så där ja, färdigklagat, Nu är jag ju frisk!! Bara det här med tom mage men ingen matlust kvar..
Tror jag ska försöka mig på en liten promenad, frisk luft brukar ju göra susen...


Hoppas ni andra fick den lördag ni planerat för!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback