Händelsrik helg...

Helgen har varit både slapp o skön men även händelsrik. Gumman blev frisk snabbt men på fredag var vi ändå bara hemma skönt. Jag o Johan fördriver våra kvällar med att se flera avsnitt av Lost. Är på säsong 2 nu, riktigt bra måste jag säga, om än man ju faktiskt eg inte riktigt fattar allt vad det handlar om :-)

På lördag åkte vi till det där badet, hade jättejätteskoj. Här kan ni se lite om hur det ser ut:
http://www.alpamare.ch/main/p_id/307/obj/4/nav2/307/lang/5.html      Hela familjen åkte massa rutchkanor o hade skoj.. Väl hemma handlade vi o lagade god trerättersmiddag. Mumma... Jag blev så glad så jag nästan började grina när jag insåg att jag kunde schlagern på datorn, live. Japp man är en liten nörd, vaddå schlager hör ju till det är ju lite svensk kultur över det hela. dessutom är det ju dessa låtar en del av dem som man kommer få dansa bra mkt till på dansgolven om ett par veckor.. :-) Jag vet inte vad jag tyckte eg. Alcaaar var ju bäst i af. O Ugglan vet jag inte vad jag ska tycka om, Först garvade bara jag o Johan, men sen kan jag liksom inte på nått sätt låta bli att tycka att hon är rätt skön ändå. Ja vad fan rätt skönt kunna sticka ut sådär, iställte för att hmm vara som den vita dunfjädern i slutet... Nej lite cool ändå, om inte nått bidrag vi ska skicka vidare :-) Jag tyckte fakitkst om första bidraget oxå..

Nåja hmm söndag var tindra igen liiite gnällig, men vädret var kanon, så vi tänkte fan vi måste åka o åka pulka i bergen...Den resan blev inte riktigt  som tänkt kan jag säga! Men ändå rätt skoj. Vi messade en kille i laget o frågade vart det var de brukade åka låg rätt nära så vi drog.  Det var såååå oroligt vacker väg, oh my god helt sjukt alltså. Svårt fånga  det på bild men... Ja iaf när vi hade si så där 6km kvar så började det gå lite tungt, folk stannade o satte på snökedjor på bilen (vilket inte vi har!) Hmm vi körde en bit till, men vi ca 4km tog det tvärstopp, FAN tänkte vi. MEN skam den som ger sig, vi vände om o försökte siså där 4ggr till. Var med mkt skratt men även lite åkrädsla för mig som vi gasade o gasade upp o ner o upp o ner...  svårt att förklara man måste nästan ha varit med... bland annat stötte vi på samma bil x antal gånger, både vi o andra bilen garvade för fullt... Men till slut fck vi se oss besegrade, bilen tog sig inte längre upp än att det var kvar 1km. Ja vi tänkte vad fan har vi tagit oss så här långt så måste vi ju för fan gå sista biten. Sagt o gjort det gjordevi, rätt upp för var det. JOBBIGT!! Men vi tog oss upp :-) Dock slutar inte historien här. Nej för väl uppe efter allllllllt besvär så visar det sig att backen är stängd pga av FÖR MKT SNÖ, Vilket skit. Vilket innebar att alla ställen typ rentals o sånt oxå var stängda så nej det blev ingen pulka men ändå en rätt rolig em :-)  Kändes som en typisk Family Franz upplevelse iaf :-)

Hemma hade gumman blitt sjuk igen, trots massa massa kläder o strålande sol. Hög feber o ont i örat. Även jag började känna mig risigare o risigare o idag är ingen av oss i särskilt bra form. dock inte ont i örat mer verkar det som...

Lite bilder:
På väg mot äventyr:-)


Faktsikt förvånad han inte pissar PÅ bilen :-) Den var inte mkt värd där alla gånger  he he...  Som ni ser så är man inte direkt diskret i bilen...


Vackert vackert...



På vår vandring ner mot bilen igen, Var eg först nerför man märkte hur brant uppför vi gått, visst man blev hur slut som helst att gå uppför, men kändes liksom ändå inte lika kraftigt uppför som när man väl knatade ner, Gubben har sett bilen o har nog Mc Donalds i tankarna, lycklig som få :-)


(Förresten helt sjukt vilka skiftningar i väderförhållandena det är, ni ser ju grymt mkt snö där.. o där vi bor ca 6-7mil bort ligger ju sjön o vattnet, där såg det helt vårigt ut när man körde längs hamnen igår  em.. Häftigt! Dessutom på vägen upp såg man palmer längs vägkanterna samtidgt som man skymtar dessa berg i bakgrunden. .Vad fan varför kan inte vi ha så.. Palmer i i kyrbyn o ändå lite vinter men nära till vårt härliga berg måttsund :- )    )

Tack o hej leverpastej!
Ska gå o kika lite Jönssonligan med gummz nu puss på er

Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha, det låter precis som en familjen Franz upplevelse ;)

Gud så vackert där är. Man blir ju helt salig.

Jag hoppas både du och Tindra kryar på er. KRAM!!

2009-02-09 @ 10:27:02
Postat av: Lotta i Linköping

Kul att se er!



Snygg bil ;-)

Postat av: Fredrik

Hej på er! Hoppas ni har det bra och att SKODAN rullar (mullrar och skramlar) fint.... Jag är i gtb denna vecka, skall kolla vf - Rögle!!!!!!

Hälsa Johan och Tindra. Hoppas vi ses snart igen. Det är lite tomt i Linkan,,,,





/ Freddan

2009-02-10 @ 13:01:23
Postat av: Anonym

C: ja det kändes lite som en tyosik vi upplevelse :-) ja men saken är den att det ju eg är tusen gånger fianre på en del paltser men svårt fånga det på bild... Tack så mkt vännen



L: ja du den är så fin så fin bettan



F: Ha ha bettan bettan vår är så fin.. Iaf oerhört skönt med navi ananrsh ade jagi nte hittat nånstanns..Oki vad kul med hockey, älskar hockey i scandinavium, grymt! Ja dem hälsar tillbaka, johan är på nätt lagtjafs idag till imorgon, paintball o sånt..

Ja hoppas oxå vi ses snart



2009-02-10 @ 15:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback