träning...

Idag ska jag börja träna igen, gudskelov vad skönt det ska bli :-)
Var i valet o kvalet hur jag skulle göra men har insett efter att varit här i en vecka att här verkar folk liksom inte gå ut o gå på samma sätt, hmmm är ju såååå backigt o vägarna kanske inte direkt bygda för att ha massa folk kring vägarna, så nej jag ska börja träna på gymmet  i badhuset som är närmast oss. Visserligen får vi halva priset på ett gym som ligger på ett jättefint hotell, bla där svenska fotbollslaget bodde när de var här för em/vm...el nån landskamp vad vet jag... O det verkar riktigt fancy, o då ingår spa delen o allt... MEN det är ändå dyrare än min prova på månad på badhuset där oxå allt ingår, bad o relax o gym o klasser. Anledning att jag väljer det är närheten hem. Det andra verkar rätt krångligt hitta till, detta är typ raka vägen o då vet jag att träningen blir av. sen behöver jag inte så där jättefancy, verkade skönt kunna simma lite oxå...

Tror iaf jag ska gå på step idag, vilekt lär bli en upplevelse då jag inte tränat på ett tag samt fattar typ nada italiano.. men men vi får la...
Jag funderar oxå lite, jag har eg för mig man inte ska köra så mkt step o sånt när man är gravis pga av ligamenten o man lättare trampar snett o etc?? Men så här tidigt borde väl inte göra nått. det är dessutom ett easy pass o kanske ltie lighter... O hur är det med situps o styrketräningen, gärna tips o råd, för jag kommer inte riktigt ihåg hur det var med alllt....
(annars googlar jag nog oxå... he he) men vore skönt få lite info av nån som kanske vet...

Kommentarer
Postat av: Elin Blom

Ja lite svårt att fråga instruktörena om råd när det gäller träning när man är gravid eftersom ni inte pratar samma språk. s

Jag mådda så pyton när jag väntade Emil så jag orkade inte träna alls. tyvärr Kramiz

Postat av: Lotta i Linköping

You go girl!



När det gäller träningen så tror jag att det beror lite på hur mycker man tränat innan. Om man brukar träna så kan man fortsätta om det känns bra har jag förstått. Om man är ovan så ska man inte börja träna hårt under graviditeten (men du har ju tränat en del).Om du går på pass så ska du nog tala om för instruktören att du är gravid så kan hon/han tala om om det är någon övning som är olämplig. Jag är dock inte så jättebra på detta så ta inte mina ord som 'lag' här..



Good luck!

2009-02-03 @ 10:25:00
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Ta det bara lugnt när du börjar! :D

2009-02-03 @ 10:34:12
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ta det bara lugnt när du börjar! :D

2009-02-03 @ 10:34:14
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

E. nej lite därför o av andra sköl jag inte tränat i början, mår ännu pyton men tänkte lite träningk anske gör det bättre, har lsät en del på nätet nu verkar lugnt..



L: ja precis bara man tar det i lagom dos så tror jag det är lugnt...tack..



R: i will :-)

2009-02-03 @ 12:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback