Härliga berg...

Äntligen framme...
Skönt, resan gick bra, gumman var jätteduktig hela resan...
sista flygnigne från zurich till Lugano var ås vacker attj ag änstan blev tårögd he he... Alperna är fan så mäktigt...
Väl framme här så verkar det jättemysigt...

funderar dock på hur f-n jag ska lära mig hitta- våga köra bil själv...
Men nere i city fanns en del exklusiva affärer kan jag lova.. inte direkt nått jag handlar i kanske men kul kika.. o sen fanns det ett mall i stan o ett ganska stort 20min här ifrån... en annan sak som ligger ca 20-25 minuter ähr ifrån är tydligen där vår store store svenske fotbolssfotbollsspelare bor :-) Vilket för övrigt lagkompisarna skojjar o kallar j när det lirar fotboll "ibra..." he he...
Är såå glad vi har nät... måste skaffa headset imorrn..

Lägenheten är oxå jättefin i princip helt nybygd bara en amerikansk spelare som bott här med sin familj innan innan dess helt nytt... Fanns dock mest babysaker i barnrummet men det skulel fixa det o vi ska köpa lite smågrejjer till henne imorgon... Hon var rätt nöjd med babysakerna oxå iaf för stunden :-) Jag tycker iaf väldigt mkt om vår balkong, den är ganska stor.. o utsikt över begen/dalen (lite) o soligt sotr del av dan... jättemysigt o från köksbordet ser man ut genom dem stora fönstrena, mysigt för en som bott på slätten i 2 år nu :-)
Alldeles här utanför finns oxå en lekpark så det är bra...men en bit in till stan (men ändå rätt nära) tyvärr inte så man bara hittar lätt som en plätt, slinger vägar till höger o vänster..

ca 1 timme här ifrån ska det finnas riktigt bra skidbackar så det blir det att göra nån dag när de är lediga...

Vi har en skoda full med reklam för hockeylaget på.. Tack o lov har den navigator! Idag mötte vi 2  gamla gubbar när johan gick med sin lagtröja på, de ropade typ nått som lät bra på italienska men vi fattade ju noll . För det är en miss jag gjort, fan att jag glömde ta med mig en liten italiensk ordbok, hade varit bra att ha :-(

 men men det var lite update från mig...

Har redan gjort bort mig en gång för grannar/hyresvärd men det tar vi senare...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad härligt att höra att ni är framme, att allt gått bra. Låter SÅ vackert!! Vilket äventyr och vilken mysig tid ni kommer att få.



Och... GRATTIS till Johans debut, FAN vad kul!!!! Krama om honom från oss.

Stor kram till hela familjen frans.

Postat av: Anonym

Det låter underbart..

2009-01-25 @ 21:42:17
Postat av: stefan

Va kul att ni verkar trivas... skönt att de går bra för johan hälsa han ha de

2009-01-25 @ 21:52:08
Postat av: Cammi

Vad skönt att resan gick bra och nu är jag ännu mera avvis på er! Nästan så att jag hoppas att ni trivs så bra att ni vill stanna där till hösten så vi hinner komma o hälsa på ;-) Men allra helst får ni ju komma hem, såklart! Kul att ni har internet så vi får följa er, ta massor av bilder så vi får se allt det underbara :-)



Kul att det går så bra för Johan oxå, det behöver han!!



Massor av kramar från mig och tjejerna, ser att Stefan börjat lämna egna kommentarer ;-)

2009-01-25 @ 22:10:31
Postat av: Cicci

Gumman, skicka mig eran adress där nere är du snäll :) Vi får prata mer nån dag när ni fått ta in allt runt omkring. Å jag vill ju se bilder av de vackra bergen.

Vi hörs snart igen. stor kram

2009-01-25 @ 22:13:24
Postat av: Elin Blom

Stor kram från oss alla till hela familjen Franz.

2009-01-25 @ 23:27:12
URL: http://alvlos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback