iblasnd så går det snabbt...

ruskigt snabbt....
man hinner kanppt med... pust psut mkt som sak fixas... Gubbz fick igår kväll veta det mest troligen blev det här alt o att han kulle åka i ikväll hmm nåja kl 10 var han o fixade det sista på hallen, då jag får ett mess, : Packa min väska för tåget går kl 12... Liiiiiiite panik he he.. tur att det bara var han som skulle åka då... Så sagt o gjort nu är gubbz på väg mot vårt nya äventyr. Äventyret som nog tar sin början för mig o t iörjan av nästa vecka...

Själv håller jag p åatt föröska fixa med tusen saker här hemma, fixa målare, mäklare, säga upp daggaplats, träniningskort, ja allt liksom ni vet...men det går rätt fint o idag har jag nog stressat nog ska ta det lite lugnt nu i eftermiddag tror jag iaf...
Dagga personalen var iaf jättegulliga o gumman fick vara några timmar varje dag dessa dagar trots att jag eg är hemma, då jag msåte hinna fixa med allt, städa iordning o packa o ja som sagt en hel del grejjer, på fre ska hon iaf bjuda på glass på dagga... i switzerland som är vårt nya äventyr finns i af en norsk familj med barn lite äldre o yngre än tindra så det var skönt får hon förhoppningsvis en lekkompis några dagar... En annan är rätt glad över att bara komma 1-2h från milano he he he...

en störig sak är iaf när man ska säga upp saker så här hastigt så går ju liksom inte det med all jäkla uppsägnignstid o bindningstid o skit, mkt mkt störande!!
Ja jsut ja höll ju på att glömma berätta för er ang skolan: jooo så här blri det alltså att jag o gummz följer med. Jag känner helt kalrt att det är BM jag vill bli, nu säkrare än nånsin. däremot vet jag jag inte kommer kunna slutföra min utbildning här i stan i vilket fall som helst utan det är bara en termin som hade gått... så nej jag väljer att vänta o kommer hoppa på det tåget igen vid ett senare tillfälle vara så säkra!  Det här är dessutom ett ganska kort utalandsäventyr i en stad som sägs vara magnifikt vacker, o vem vill missa den chansen ;-) Nej man måste ta vara på sina tillfällen att få utvecklas o se världen, utbildningen o jobb det finns alltid kvar ändå ... (ja jag vet lågkonjunktur, men ssk behövs alltid...)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh jag önskar jag var närmare dig nu så jag kunde hjälpa dig att fixa och dona. Jag är så glad att det löste sig så bra trots allt och att LHC tog sitt förnuft till fånga. Blev både glad och lite avundsjuk(fast på ett bra sätt) igår när du ringde och berättade. Ni kommer få det jättebra där nere med familjen Thoresen. De är hur goa som helst och jag är övertygad om att ni klickar. Kul för Tindra att det finns lite barn hon kan leka med. :)

Räkna med att jag/vi kommer och hälsar på er. Jag har ju sagt även till de att jag ska komma, måste bara hitta ett tillfälle, och nu har jag/vi ju ännu en anledning att åka. Milano låter ju inte helt fel, ska nog spara alla pengar som trillar in på kontot så vi kan ta en rejäl shoppingtur i vår när jag kommer. För jag kommer!

Vi hörs snart igen gumman. Kramkramkram

2009-01-21 @ 14:48:40
Postat av: Anna

Ja jisses, önskar er all lycka till på ert nya äventyr. Kommer säkert bli hur bra som helst! Lova att du knäpper kort och lägger ut här så vi andra får se hur det ser ut! :-)

Barnmorska hinner du läsa sen, jag lovar. Tanken är kanske ändå att vi på nåt sätt ska läsa det tillsammans i framtiden?!? ;) Hade varit hur kul som helst.

Ha det så bra nu och hoppas det löser sig med allt som ska hinna fixas.

Kram från oss allihop!

2009-01-21 @ 15:41:28
Postat av: Cammi

Åh, det känns så bra i mitt hjärta när jag läser hur positiv du är till erat äventyr, då behöver jag inte oroa mig nå mer :-)



Till och med jag som är så hemmakär bli riktigt avvis på er :-) Kan inte Norrmejerier skicka Stefan till ett annat land några månader?! Ni kommer helt klart att få en underbar tid i en säkerligen helt underbar stad!



Jag ringer o surrar bättre någon dag, i kväll antar jag att dina tankar inte är riktigt samlade i all stress! ;-)



Massor av kramar från oss!





2009-01-21 @ 16:18:40
Postat av: Elenor

Ja det var snabba ryck men det kommer säkert att bli jättebra. Skolan finns ju alltid kvar så nog hinner du med att plugga och jobb finns det också. Lycka till med allt där borta och räkna med att jag också kommer och hälsar på!

Kram!

2009-01-21 @ 16:49:51
Postat av: Sanna

Jag blev SÅ glad att allt löst sig till det bästa för er skull! Jag är alldeles övertygad om att det här kommer bli ett fantastiskt äventyr. Ni har varnadra och det är ALLT som räknas.

Som du säger, livet med skola/jobb finns kvar.

Såklart önskar vi er ett STORT lycka till!!



Kram på dig.

Sanna

Postat av: sussan

Så spännande! Hoppas på att få följa ert äventyr i bloggen :) Kramar till hela familjen!

2009-01-21 @ 20:31:18
Postat av: Lotta

Kram, kram :-)

2009-01-21 @ 21:59:43
URL: http://mittsakalladeliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tack så mkt alla!



C:Ja det är skönt det lsöte sig. o JAAAA kalrt du/ ni ska komma! Dubbla skäl nu:-) Ja lite skönt att det finns några andra nordbor där he he..



A: Jag ska göra så gott jag kan, vet ju inte om vi komemrh a nått nät där, men ananrs lovar jag du ska få se många bilder när vi kommer hem... Ja det vore verkligen grymt, kanske det blir så, vem vet ;-)



C: kul att surra ltie igår, ja då det blir nog skoj, ja vad sjutton det finns la många mjölkkossor i alplanden så skicka hit dem :-)



E: ja vore ritkigt kul om du kom! Ja då skolan finns kvar o även många lärare säkert för de verkar ju hålla i evighetens evighets tider :-)



S: tack gumman! Ja då det blir nog skoj... o sen rätt lång tid med egen träning, visst msåte träna mkt o ordentlgit ändå ,MEN man kan lägga upp saker lite annorlunda ändå o kanske hinner ses :-)



S: tack, ja vi får se ska föörska uppdatera så gott jag kan



L.Kram kram på dig med :-)



Kramar till er alla







2009-01-22 @ 09:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback