..

jag längtar massa till lillkisen ska komma! mest efter hjärtgrynet såklart, som  förresten lever viran i min mage massor. Borde han inte börja lugna sig snart..
men jag längtar faktikst massor  oxå efter att få tillbaka makten över min egen kropp, ha ha nja men jag har bestämt mig att när jag kan köra på ordentligt igen så ska de baske mig brännas fett o formas muskler på en här gammelgäddan! jajjamensan det ähr håller inte... Fast iofs njuter jag av att vara gravid nu o kanske sätter i mig lite för mkt onyttigheter oxå, men what tge f*ck på sommaren ska man få njuta!

Det som skrämmer mig lite o som kommer bli ett brutalt uppvaknande o  ny erfarenhet igen är hur mkt ensam tid med kidzen det kommer vara. Satte mig igår o kikade igenom j's schema för hösten ordentligt, herre min skapare shit pommfrites, det var inte liiiiite som de var borta, Surt trist o jobbigt!!! Nåja man kommer la in i det oxå rätt fort, ska då försöka sysselsätta mig med roligheter ändå, även om man måste komma ihåg att bara take it easy oxå...
Vill inte att de ska låta dumt men jag är inte en sån här mamma som älskar att 7 dar i veckan, 24/7 enbart hänga med mina kidz, nej jag mår mkt bättre om jag får lite lonelytime oxå, tex träning el häng med vänner.. för att sedan verkligen njuta av min tid med mina kidz oxå...Alltså en del älskar ju att bara vara hemma, att hänga i lekparken dag ut o dag in... .o visst det gör jag med, men  jag mår inte bra av att liksom bara göra det... O alla är vi olika, jag beundrar dem som är så som människor oxå, en sån här riktig bullmamma typ, men nja det är bara inte jag.. Ja är ju ändå så klart en prima ballerina finfin mamma men den här bullmamman nej si det blir jag nog aldrig.. Jag är bästa mamman om jag får lite balans i det hela, en vågskål där ändå alltid kidzen väger tyngst såklart men lite tid på egenboostning måste få finnas i mitt liv :-) Känns bara sunt...
trist som sagt när de är borta mkt, för det man vill ju även få hänga som familj oxå , göra mysiga saker. Det är stunder jag verkligen uppskattar, antignen bara la familia el tillsammans med vänner oxå.. Iom att man är mkt mkt själv med kidzen så kan det kännas svårare att ta sig tid för den här egna tiden tex träningen, men till hösten ska jag f-n lova mig själv att verkligen satsa på det , mår f-n så mkt bättre då! En-två timmars träning nån gång i veckan är ju inte så mkt tid egentligen :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

HEj gumman! Länge sen vi har setts nu! Börjar vara hög tid! Du, klart man måste få lite egentid!!!..och självklart älskar man barnen över allt annat, men jag tror att man bara blir en bättre och mer harmonisk mamma om man får komma iväg själv ibland och ladda batterierna lite.

På tal om det så kom vi igår på att vi skulle boka stuga i Hemavan 20-24:e juli. Har ni inget för er så får ni jättegärna haka på, men antar att J tränar?! Vi tänkte inte göra nåt särskilt annat än vara ute, grilla, köra nån sväng till Norge, badhuset, linbanan osv. Måste passa på att åka på veckan eftersom jag jobbar alla helger....

Hör av er om ni vill haka på!

Nu ska vi göra oss klar för storstan :-)

Kram på er! Hälsa familjen!!

2009-07-08 @ 11:43:33
Postat av: Anonym

hej hej!!



ja klart vi måste ses snart... vart tar tiden vägen???

Nej han har inte börjat träna än då, så det skulle kunna vara ett alt, ska surra med han senare idag...

ja visst är det så.. o eg är det ju som ett självklart sätt att det är så, men på nått sätt är vissa saker så fantatiska för vissa att man får passa sig lite hurt man uttrycker sig, annars är man minsann oansvarig, sjukt men sant :-) Fast oftast är de bland personer som inte har sån stor insikt alls i hur det är i att ha barn ens..liksom lätt att sägadet ska vara si el så då...



men hemavn lät kul ,ska ta upp det med el presidento i familjen :-)

2009-07-08 @ 11:49:09
Postat av: Anna

Jo, jag vet. Ibland får man väga orden på våg innan man uttalar dem :-) Men sen bara inse att man är olika och måste få göra på sitt sätt för att få det att funka!

Ta upp det med presidenten du :-) ..och är ni intresserade av att följa så fanns det gott om stugor och lägenheter, om än ni bara vill komma för ett par dar el så. Men hör av er!

2009-07-08 @ 12:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback