roliga funderingar...

Har ni tänkt på vad söta saker de små trollen kläcker ur sig o gör...

Idag gjorde gumman 2 rätt rara saker:

Den första var eg helt rätt gjort av henne, klantig formulering av mig helt enkelt. Tindra blev lite olycklig när vi skulle gå till dagis över att hon glömt säga hejdå till pappa. Jag sa "Spring upp o ropa hejdå genom dörren till honom"  Jag tänkte såkalrt att hon skulle öppna dörren o sticka in huvudet o ropa. Men lillhjärtat springer upp o ställer sig  o ropar såklart "Hejdå pappa"   GENOM dörren... :-)

Det andra var när vi fikade mellis, blev blåbärssoppa o macka. Hon sa först när hon fick soppan "Mamma, det här dricker man när man har ont i magen"  jag svarade typ ja det har du rätt i det gör man ju faktiskt. Sen skulle hon smöra sin macka själv o det blir liksom mest en klump på ett ställe. Jag säger då till henne:"Smöra ut smöret nu annars kommer du få ont i magen" .. Gumman tittar genast lite finuligt o lurigt på mig och svarar. Mamma det gör inget jag har ju den här soppan att dricka då"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback