varför gör man så..

Hur kommer det sig egentligen att jag liksom redan nu börjat tänka på hur man ska göra efter föräldraledigheten.
Ska man plugga el jobba, vad ska man plugga , hur ska man jobba?? Jag har ju för sjutton inte ens fått min bebis än...

Tankarna går så här:

* söka förflyttning o "fortsätta" (hann j ueg aldrig börja, men ändå fått studieuppehåll med plats reserverad i linkan) min barnmorskeutbildning i augusti. Kräver att jag söker förlängt uppehåll från jan-aug 2010. (söka förflyttning var, umeå el annan stad, vet jag det i tid??...

* Söka till dsk som jag ju redan jobbat lite på ett sätt som under 1års tid o trivdes med. Dessutom passar deras arbetstider mig galant , bra mkt bättre än andra ssk jobb (ja det finns ju en del andra dagjobb men de växer inte på träd). Läsa den utan lån o spara min bm utbildning tills johan spelat färdigt o jag verkligen kan satsa fullt ut på det. För när jag blir bm vet jag ju att förlossningen är det stället man vill börja karriären på. Bor vi lule visst fine då kan det nog gå att pussla ändå med lite hjälp, men i en annan stad, svårt! Kanske skönt börja med att läsa när man varit hemma så länge igen..

* El försöka få in en fot på en vc till nästa sommar o kanske kunna få fortsätta el vicka till hösten... Men hur då lösa barnpassning av troj under sommaren, för liten för dagis samt samtidigt vill jag kunna njuta av de här få sommarana som barnen är små, de kommer ju liksom aldrig igen ändå...

* Alt börja vicka oå sjukan (ev sunderbyn..) o till hösten springvicka o ta mest dagtid, de tider som passar mig helt enkelt, nån kväll  går ju oxå... Vill ju ändå eg inte jobba för mkt, men får man jobba nog?? o får man kontinuitet på några avd.?? För jag vill inte springa runt vart som helst, ssk jobbet kan ju skilja sig bra mkt o jag vill känna mig trygg i det jag utför... Får man veta passen i något så när bra tid när man vickat ett tag. vill ju inte beöhca lämna halv 7 varje morgon o så visar det sig man inte har nått jobb den dagen, tidigt för alla i familjen...

Men varför ens börja tänka på det här nu... Så länge kvar. Dessutom kan man som vanligt ändå inte planera något då man inte vet om framtiden. Blir vi kvar el inte... Förhoppningsvis kanske man vet det i god tid detta år.. men vi får se.. Jag ska iaf inte grubbla på detta nu... men lite kluriga val...hade varit lättare haft ett yrke som liksom alltid är dagitd , men jag kunde ju inte veta att mitt liv skulle vara så här  när jag började min ssk utb..fast oavsett så hade jag ju ändå valt att följa min dröm :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tänka sig, vecka 33. TRETTIOTRE!? Vart har alla veckor tagit vägen? Snart står ni där som en familj på fyra. Fina familjen Franz!



Mysigt med besök från C&F, hälsa dem så gott!!

Dunder kramar från ett sjuuuuuuuuuukt varmt Göteborg.

2009-06-30 @ 21:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback