söndagspyssel..

Söndagspyssel á la Family franz:

Ja jag måste erkänna vi var söta hela familjen när vi satt vid köksbordet med all reklam o klippte o klistrade ihop vårat hus. Tindra fokuserade mest på heenes o (för stunden var det tydligen en kille) lillebrors rum...




Fint eller hur he he... Detta roade iaf Tindra sen resten av kvällen oj oj vad hon klippte o klistrade mera när resten av familjen ansåg sig färdiga...



En bild mest till blivande Poppen Sarah, men även för er andra såklart..
Herregud se så gräslig outfit polisen här i alplandet har. Helt sjukt! Ibland när man kommer körande får man verklgien kika för att se om det är vägarbete el poliskontroll man ser ju typ ingen skillnad...
Så Sarah var glad du ska bli poppe i sverige :-)



Suddig bild tagen i farten ....




Man kan iaf inte anklaga dem här för att saker o ting går fort, ingen lön idag heller, grrr börjar bli lite less på deras seghet ibland...dem är jätteba att ha o göra med, fixar o trixar med saker man ber om, MEN man får ju räkna med att det kan ta tid...Men rent allmänt känns det lite som ett sömningt land :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad pyssliga ni är!! Där gav ni mig lite nya pysselidéer :-)

Hoppas ni haft en bra och mysig helg! Här snöar det en massa igen... Längtar efter vååår!

Kram!

2009-03-02 @ 13:29:14
Postat av: Anonym

Hahahahahahahaha! Vilken underbar uniform! Kanske blir en flytt till alplandet för att testa på den... : ) Fast tur är ju att den svenska varianten är mer neutral! Saknar er!!!!!

2009-03-02 @ 14:49:16
Postat av: Cammi

Thilde roar sig oxå med sånt där, hon har en flera sidors önskelista tills hon fyller år :-)

2009-03-02 @ 15:39:39
Postat av: Anonym

A: he he en gör så gott en kan, men inget sånt här finlir för family franz :-) Längtar själv efter vårsol, snö o grilal korv åka pulka o sånt..kram



S: he he har även en bild på vägarbetare nu så ska du få se den slående likeheten :-) Saknar dig massa!!!!! Kommer till linkan i slutet å april/början på maj då måååååååååååååååste vi ses!!!



C: Ja tindra gjrode en sån till tomten, har tyvärr itne hittat några leksaks kataloger här, får la hoppas vi hinenr hem innan hon fyller år så hon hinner göra en hemma :-) el ja klart kul om dem går långt oxå :-) (lite splittrad där inombords he he) Har iaf sett att på thildes födelsedag går jag in i v 20 alltså halvtid .. Nu har magen börjat sätta fart, hur ska detta sluta ....

kram

2009-03-02 @ 16:02:15
Postat av: Sanna

Jennsan... Nu vill jag snart få se lillmagen! Börjar bli såååå nyfiken så du anar inte.



Vi tänker på er och önskar er en fin kväll.

Puss från Sanna & Fästmannen -var bara tvungen! ;-)

Postat av: Cammi

Vi hoppas då på att Tindra får fira sin födelsedag här i Sverige, helst i norr oxå så vi kan komma o fira henne! ;-)



Min mage kom fort men blev inte alls lika stor som när jag väntade Thilde, kanske beror på att jag var lite mer aktiv denna gång...sist pluggade jag och satt mest på rumpan hela dagarna :-) Håller förövrig med tjejen i föregående kommentar, visa oss lillmagen!! :-)



Ni hinner nog lugnt hem till snön för vi har MASSSSSOR! O mer kommer det just nu i skrivande stund...behöver inte komma mer även om den gärna får vara kvar en stund till!

2009-03-02 @ 20:24:59
Postat av: Anonym

Blivande Fru T : (he he) Ja då jag ska la ha lite show off av min mage så smånigom, vännen dig till tåls så kommer det lite naket på bloggen sen he he





C: Ja det vore allt kul faktiskt.. ananrs kanske iv har lite försenat kalas ändå, beror ju på huuuurrrr sent det blir...

Cammi nu skrämmer du mig, för mig är det precis tvärtom ,fan jag tycker inte om det housewife livet i alplandet där man kanptt kan gå ut o gå :-) Nja i sverige är man ju mera i fart o rörelse, ni känner ju oss :-)



Perfekt med snö....



ang magbilder så visst ska jag bjuda på den här snart i promise..



kramar

2009-03-03 @ 11:15:28
Postat av: Cicci

Skickar en stor puss och en varm kram till hela familjen Franz. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2009-03-04 @ 10:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback