Vinna el försvinna...

Jepz ikväll är det vinna el försvinna som gäller....
Bortamatch för grabbarna, vilket innebär att resten av familjen  planerat in lördags mys framför teven datorn med schlager o hockey...
Såg precis ett mess om att några damer skulle ut o äta ikväll vid 9 om jag vill följa. Lät rätt kul, men känns som jag hoppar, Frågade iofs tindra vad hon tyckte om att ha en barvakt här när hon sover, som pratar engelska hon var jättepsoitiv o tyckte det var kul... men nej inte lika kul om hon vaknar tror jag.. så nja jag  hoppar o softar i soffan i stället...

Vi får alltså se, antingen kommer gubbz hem ganska sent el så antagligen väldigt sent o väldigt vinglig... Bara vänta o se...

Jag håller iaf på med den oerhört roliga o spännande sysslan att tvätta alla sängkläder, ffyyy så trist.. men men måste ju göras...


Igår var iaf Tindra så söt igen. Jag har läst nånstanns att 5åringar ofta har rätt när det gäller kön på barnet i magen när man frågar dem (nu är ju tindra visserligen 4), för när hon pratar om bebisen med mig säger hon oftast han. Fast när hon önskar är det en lillasyster :-) så jag föröskte inge johan lite pojk hopp he he.. o skulle få tindra att prata om bebisen så där vilket inte var lätt :
Jag sa nått om Hur gör man när man byter blöja på bebisen då.?? Tindra tittar på sin mamma så där förvånat o säger med en hög röst samtidigt som hon slår ut med armarna: Bet (vet)du inte  det mamma??
Varpå både jag o johan börjar tokskratta :-)
Hmm ny strategi, jag säger till Johan: Hur ska jag få henne att säga kön högt?
Varpå Tindra höjjer rösten markant o tittar återigen på oss som att är ni knasiga eller: Jag kan säga KÖÖÖÖN högt.....

Så vi gav upp våra försök o Johan tror ännu på en tjej , (jag med eg) han säger när hon pratar med honom så säger hon alltid hon om bebisen... Nåja allt det där är ju bara skrock men lite kul... Kanske vi får se snart iaf... hoppas! Om dem inte säger är jag ruskigt sugen på att göra ett Könsul privat när vi ska till Linkan... är ju i v24 då.. vi får se...
Jag tror dock förresten att jag återigen denna grav kommer bli bakåt flyttad säkert 1-2 veckor, ganska säker. Magen känns liksom inte såååå stor nått mer...

Ja just vet ju att jag tjatar lite om mina kläder, är ju absolut inte så att jag fått nån slags klädköpar djälvul. Absolut inte, har ju for f*ck sake inte köpt ett skit på 2 månader.. Bara det att när man packar hit o ska ha med både overaller o vinterskor o etc, ni vet hur det är man priar sin barn då blir det inte allt för mkt plats över till en själv.. så buuhhh känns liiite enformigt med dem skitkläderna jag har med mig. Men  hmm ibland har dem allt lite konstig stil här, (inte alls lika fint som hemma..) dessutom så dyrt, så tacka vet jag Gina, fina kläder o bra priser he he :-)

Vinner grabbarna ikväll är det jag som bokar tid till frissan här på måndag, ananrs är det klipp klipp hemma som gäller...

kramen på er

Kommentarer
Postat av: Cammi

Jag hoppas nästan att de förlorar så ni kommer hem snart :-)



Ang kön så säger Thilde "han" till allt och alla även om hon vet skillnande så blir det alltid "han". Hade nog varit lättare för barnen om alla var nudister ;-)

2009-03-07 @ 20:08:49
Postat av: Anonym

he he... blev "tyvärr" inte så idag..



ja men gud då hade vi verklgien vuxit upp på fel ställen sccchatan vad kallt vi hade haft det om muffen o rumpan vår :-)

2009-03-07 @ 23:23:54
Postat av: Anonym

he he... blev "tyvärr" inte så idag..



ja men gud då hade vi verklgien vuxit upp på fel ställen sccchatan vad kallt vi hade haft det om muffen o rumpan vår :-)

2009-03-07 @ 23:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback