Snart är det dags..

Snart hamnar man igen i det här facket som en del tycks störa sig otroligt mycket på..

Ja snart är man nämligen en sån här "morsa på stan med barnvagn ivägen" igen. Ja herre min skapare en del tycks verkligen tycka att folk med barnvagnar är nått direkt skickat helvete nerdimpet på stan. Trist men sant. Fast visst kanske man kan förstå ibland när det kommer vagnar i bredd på gatan som liksom inte viker en centiemter åt håll för någon. Men allvarligt hur ofta är det så?? En del stör sig verkligen på fenomenet "mamma med barnvagn" bara. För om jag tex råkas  toucha lite på en tanta (el likanade) med min vagn så händer det (iaf var det så..) titt som tätt att man får mördande blickar i form av "se dig för med den där vagnen, hmm du borde minsann inte köra omrking här med den där  Om jag själv utan vagn råkat bumpa in samma person o sagt ursäkta på precis samma ursäktande vis så hade blicken inte alls varit densamma.

Nu ska vi inte tala om hur jobbigt en del verkar tycka det är med att barnvagnar står på restauragen. trots att man knölat dem så nära in på sig man bara kan och dem i facto inte är i vägen för någon, så väcker visst bara anblicken av dem hos vissa människor agg...

Men tack o lov är det inte så många som är så, finns ju många (många fler) som är världens gulligaste o erbjuder hjälp om de tror man behöver så el småspanar in i vagnen för att få en skymt av lillskatten i vagnen...

Jag kommer då köra min pärla överallt jag känner för. O ser jag några såna där surkärrignar el gubbar el vad -fn det nu är kanske jag tom kör på dem lite extra med flit för att sedan ursäkta mig stort  men inombords tänka "Japp 10points to me, där fick du din sate" he he  jadå sån är jag ibland :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback