6års..

Nu vet jag vart jag vill att T ska få börja på skola/6års om vi bor kvar i detta område då.. (Som vanligt inget jag/ vi har en aning om i dagsläget)
Hade missat det totalt men blir kvar så ska jag nog mest troligen  söka henne till friskolan som finns här, den har dels hälsoninriktning vilket jag tycker är superbra i vårt allt för stillasittande samhälle där tom den lilla idrott som finns botrtprioriteras ibland, (hemskt tycker jag)
Norrskenets friskola heter den... o går ända upp tyill nian, så som sagt blir vi kvar så är nog valet på den..

Nu är frågan hur långt innan tror ni man måste ansöka till en sån? Tänkte tiden springer ju på rätt fort.. så man inte missar chansen om man vill o kan så att säga.. (fast beror väl lite på hur allt ser ut på dagis oxå, är det nu så att hon är supertight med några o de ska börja på andra skolan får man väl kanske tänka om o tänka sig för, man vill ju hon ska få gå med sina kompisar..)

Tack S för tipset o promenaden! :-)


Kommentarer
Postat av: Cammi

Ska man inte söka sånt typ våren 2011 eftersom det är två år (4 terminer) kvar på förskolan? Thilde kommer då att få gå på en bra byaskola där de är ute mycket och åker skidor varje dag på våren, tur att hon gillar att åka skidor redan nu...lär väl avsky det sen ;-) Är så glad över att hon också ska få gå på en byaskola precis som jag har gjort för jag minns hur mycket vi var ute och det tycker man ju är roligt när man är liten! Dessutom får man bra mat, hemmagjord mat! :-)



2009-09-17 @ 11:43:10
Postat av: Susanne

friskolan verkar super, bgrannens äldsta har just börjat. Dom är ute en massa, hälsoinriktning samt it vid högr ålder, maten kommer från Lottas kök och är färsk, salladsbuffé till varje måltid. Nice! Man kan skicka in intresseanmälan redan nu om man vill så tar dom kontakt när det är dax att anmäla sig och få info. Gillar dessutom läget, 2 min hemifrån och samtidigt lätt att ta sig till olika kulturella grejer som också är viktigt. det verkar mkt intressant!



Tack för idag fina, det var som vanligt super!



Kramis

2009-09-17 @ 19:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback