tisdag..

Kom hem från kalix imorse... entrade dörren odet kändes som ett smärre kaos , blä hatar att packa upp fixa o tvätta o allt sånt..

Ja ja lillis fick käka o så föröskte jag röjja lite, han var inte riktigt med på noterna o man hann typ nada.. Vi prövade istället tricotti bärsjalen, en gång gick det superbra efter lite trixande då satt han perffa, Blev såå glad! (tänkte ha den till hockeny nämligen..) han somnade snbbt o såg ut må så gott.. Dumma jag la ner han i spjälisen o skulle fortsätta röja här i infernot..Såklart vaknar han på en gång.. Övrigt följande gånger gick det inte lika fint få dit han bra.. ska kika upp instruktionerna lite bättre ..

Men att 3 timmar går så fort.. Det är sjukt, känns som man hinner noll ibland...man blir helt förvånad ibland när man tittar på Klockan el host host har ju ingen så mobilen (pik till gubben min....)

I em ska vi nog få besök av J's kusin o hans familj,lilla sara som är ganska precis 2 månader äldre än Troy, kul..
o i kväll vare ju dags för möte.. Om de ska säga nått om platserna hoppas jag de är goda besked, annars lovar jag att jag går hem o gråter! :-(  men men ja det löser, det måste det helt enkelt göra, annars går jag då runt o surar hela året ut ha ha..

Just ja en sak som skedde för nån dag sen och som ännu ger mig en lite olustig känsla i kroppen, Var en diskussion i det här med hur man trivs.. Jag har sagt det förr massa gånger att vi, jag trivs prima hemma, hemma är alltid hemma. Här har man släkt o mkt vänner o det är sjukt fint här.. MEN för den skull kan man ju oxå ha trivts nån annanstans o tyckt det är bra där oxå..  Allt behöver ju liksom inte vara svart el vitt.. Jag trivdes grymt grymt bra både i götet (fast där var inte så himla länge) men främst i linkan.. Det var en mysig stad, lagom stor o nära till mycket. Både familjemässigt o rent hockeymässigt. o det passade oss virrhönor rätt bra, bara kunna dra iväg en em till kolmården el en ledig helg till sthlm.. O nu säger jag inte att man inte kan det här, men det går inte att sticka under stolen att det tar längre tid, krävs mer planering o är dyrare.. O nej  jag tycker faktiskt inte att det finns lika många roliga utflyktsmål att resa till  bara över dan/natten, så där härifrån..  MEN återigen jag tycker oxå lule är grymt. Jag trivdesgrymt bra där men är så otrolgit glad över att vi är hemma.. Det kändes bara kosntigt att känna att man nästan inte fick tycka det var bra nånannanstans oxå..  jag blev olusitg i hela kroppen av diskussonen..
Men det är klart " There's no place like home"

Kikade förövrigt på matchen går, var en konstig känsla.. Lite ledsamt på nått sätt ändå... j-vla mustchgubbe vad skulle du dit o göra?? :-) 

Ja ja.. snart är det dagishämtning o så springer nog eftermiddagen förbi i en väldig fart kan jag tro..



Kommentarer
Postat av: Cammi

Jag har hittat instruktionsboken nu om du vill se bättre ;-)



Tycker att Luleå borde ligger mer neråt, tänk att få ta med ALLA nära och kära men ändå ha nära till allt...förstår precis vad du menar, vi är ju precis som ni och vill åka på äventyr men när man bor här uppe är det ju som sagt inte lika enkelt! Tycker det är tråkigt att det inte finns en djurpark närmare, ok Lycksele men så mycket finns det inte att se där att man ids åka över en dag...hade den djurparken varit i Luleå hade man ju jämt packat picknick korgen för ett besök!

2009-09-22 @ 13:30:14
Postat av: Lotta Lkpg

Kram från Linkan!



Kan trösta dig med att vädret är uselt här. Det blåser och regnar om vartannat.



Såg också mustachmannaen på tv igår. Inte kul.



Vi har höstblåsor för hela slanten på alla ungar i familjen. Men det går väl över :-)

Postat av: Cicci

Hej vännen. Jag förstår vad du menar med den där olustiga känslan, har också upplevt det en gång. Såklart man får trivas var man vill och delge andra om sina erfarenheter från andra platser. Oftast handlar det väl om avundsjuka eller osäkerhet hos den personen som inte tycker att nåt annat är bra och inte tycker att nån annan heller får tycka nånting bra om nåt annat ställe. (shit vilken lång mening) Jag hade tyckt att det varit toppen om ni bott i Linkan nu, men helst har jag ju er ännu närmare. Kikade lite på flyg och om jag kan komma mitt i veckan så vore det great, då är det billigast :) Jag ska kika lite noggrannare för nu är det verkligen på tiden att vi ses :) Saknar min virrpanna. Stor kram från ett sjukt trist Västerås

2009-09-22 @ 17:05:17
Postat av: Sussi

Men åh vem har fått dig att känna så? :( trost att behöva försvara sina känslor. Det är ju en fantastisk förmåga att trivas där man bor, att se det positiva och skaffa nya erfarenheter. Är man med dem man älskar brukar man ju trivas och sen alla nya människor man kan träffa om man är lite öppen i sinnet..

Kramis!

2009-09-22 @ 20:24:20
Postat av: Elin Blom

Ha ha ha j-vla mustchgubbe. :-D

2009-09-23 @ 22:31:10
URL: http://alvlos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback