..

Pappas samtal slutade med tårar! :

Lilla älskade ungen min var så uppjagad när pappa ringde igår när vi låg o skulle sova.. Hon tjatade o pickade på mig: "Vulkanen vulkanen".. Jag sa att pappa redan visste.. men hon fortsatte... Så johan bad att få prata med henne...Det hördes att hon var orolig. Så vi frågade vad det var, Då säger hon "pappa jag är orolig för dig"

Johan svararde väl nått i stil med varför då det behöver du inte vara. Hon säger då: "För jag vill inte att ditt flygplan ska ramla ner från luften, avslutar sedan meningen med att börja storgråta o kasta sig under täcket.. Lilla vännen hulkar sig i gråten o säger pappas flygplan får inte ramla ner...  Så det blev tröstsamtal och mkt prat kring inormationen om den där sablarns vulkanen o säkerheten att pappas flyg aldrig skulle få åka upp i luften om det fanns minsta risk mmmm...

Till saken här väl att hon hört om vulkanen mkt under hela dagen. När jag hämtade på dagis hade några av storbarnen sett lite om det tillsammans med en fröken.. Sen hör hon mig prata med folk o gnälla över att johan kanske inte kan flyga hem... o så träffar vi emra folk som är oroliga över att deras flyg ska ställas in.. Samt såg lite på nyheterna, där de ju berättade om alla flygningar som var inställda o man såg molnet från vulkanen.. Så stackars liten, säkert mkt som rört sig i hennes huvud där när hon skulle sova...
Men vi pratade ut o hon blev lugn..

FAST det första hon gjorde på morgonen när hon vaknade... Hon sov lägne idag o jag satte upp o kikade lite på nätet när hon vaknade... var att hon gick o tittade runt i lägenheten (sökte nog pappa) sen kom hon frågade, när kommer pappa: Jag svarade på lördag mest troligen vet inte helt säkert än.. Hon pickade genast på mig.. "Titta nu titta nu om dimman är borta så pappa kan flyga"

Mitt lilla hjärta!!


Kommentarer
Postat av: Cammi

Nå, lilla Tindra så söt!! Man ska verkligen inte underskatta barn och man måste tänka på vad man säger för de snappar upp saker man inte ens tror att de förstår...kan bli lite galet i bland :-) Men vi hoppas såklart också att J kan flyga hem och att planet inte ramlar ner!



kram

2010-04-16 @ 15:52:28
Postat av: Sanna

Älskade barn! Hoppas, Hoppas Johan får flyga hem tryggt och säkert till er. Jag gissar att han saknar er lika mycket som han är saknad hos er.



Puss!!

Postat av: Världens bästa Nina

Typiskt media att skrämma upp folk. Varje gång jag får ont i någon kroppsdel blir jag livrädd för att det är en blodpropp orsakad av min p-stav. Det intressanta är att min p-stav inte ens KAN orsaka blodproppar. Man man har ju hört om brudar och deras blodproppar orsakade av preventivmedel...

2010-04-16 @ 19:34:01
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: Anonym

C: ja det hänger verkligen med på allt nu o det är riktigt spännnade o höra deras funderignar mellan varven men denna var dick hjärteskäranade...



Tyvärr blir det ingen flygning hem, utan istället buss buss buss som startar imorrn kl 8 så nån gång på kvällen skulle de vara framme i malmö o hoppas på att kunna ta sig em på söndag.. men går det inga flyg blir det fna ont om tid för OM j går vidare till nästa del så börjar ju den på tis em.. ja ja vi får se... allt löser sig på nått sätt kram



S: mmm han var smått olycklig när vi fick avsluta samtalet så där igår, för attj ag skulle trösta tindra o lät inget vidare glad i dag heller när de fått besked de inte kunde flyga hem :-( men men bara gaska upp sig o ta nya tag.. PUSSS



N: försök att inte oroa dig för saker i onödan..

2010-04-16 @ 20:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback