höga berg och djupa dalar..

Såå nu är vi på plats i en liten by i Schwez.  Vi myser och mår gott!

Men resan hit blev bra mkt längre än man trott. Jag är såå glad att jag hade Johan med mig på denna resa, annars lovar jag att tårarna kommit efter vägen!

Det slutade med att resan blev 14 timmar lång från det att vi låste dörren hemma!

JAg vet jag borde inte ha sagt något. När vi gått genom säkerhetskontrollen på kallax. Sa jag till Johan: "Det här går nästan för bra för att vara sant, hoppas resten av resan fortsätter så här..."!
Borde hållt tyst med min tanke...

Ja ja kallax gick finfint:
Här fick sötungen sitta medan vi kirrade med vagnen..


Sen kom tyvärr snöovdret med oss ner till stocvkholm, där vårt plan först blev försenad avgång med ca 40 min. Sen blev det dags att boarda... men vad händer när vi sitter där inne. Bland det värsta som kan ske.. : Då blir vi fast där inne i flygplanet i ca två timmar! Pust.. men men we made it! o resten av resan med. det blev tåg i tre timmar, och buss i 40 minuter ...
När vi kom fram var jag så trött att jag liksom var i nån slags dimma. Helt ärligt så minns jag knappt ett ord av vad som sas den kvällen... God mat o trevligt sällskap hade vi iaf! OCh det var mkt uppskattat att på en gång bli mött av två svenska lasdies som bokstavligen tog mina barn och gav de mat! Små saker betyder så mkt ibland!

Natt4en blev inte direkt bättre.. Men vad gjorde väl det när man så ätit frukost och kom ut i det underbara alplandskaet. Jag bara häpnas gång på gång över hur vackert det är. Att vara här är verkligen som Balsam för själen. Man mår så gott av den friska luften och vackra naturen.. (Om jag som är van vid sveriges fina natur tycker detta, vad ska då ryssarna tycka.. Hoppas de har vett uppskatta allt det vackra och friska!!)

Första promenaden i byn. när vi kollade läget lite med backen vid ishallen...


JAg och barnen stannade till lite på sportcenter och kikade på hockey och sen lattjade vi lite och spelade boll..
(Troy säger för övrigt nya ord varje dag.. Boll boll boll, sprang han runt o sa när han jagade sin boll..)

Sen begav vi oss tillbaka för lunch med allihopa. det blir mycket mat här på stället... Troy stormtrivs kan man lugnt säga :-)


efter lunchen begav svenskgänget uopp i en kabinlift (heter det så) för att dricka varmchoklad och hmm varmt vin typ.. minns inte vad det hette... Helt underbart få komma upp och se allt vackert!
Vissa hade inte vett hålla sig vakna under åkturen:



Men för oss andra var det nog en kul uppelvelse!


Tindra njuter tillfullo: av både varm choklad och senare snöbollskrig:

Johan säger han msåte köpa nya solbrillor: I can see why ha ha...



Lillskrutt lever o mår gott...


Mamma likaså:


En fråga bara, kommer den här krulltotten verkligen från mig??? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback