tack gumman!

Dagens uttryck:

"Mamma nu har du ¨lagat sånt här kött som ser ut som hundbajs igen"

TAck hjärtat det värmer... Ja ja hon äter det iaf.. jag tyckte det smakade hundbajs o sket då i att äta det...
Denna gåg hade jag faktiskt kunnat skula ifrån mig. Då det var värmda rester från igår och J faktiskta lagat det.. men jag var snäll o tog hundbajssmällen... :-)

Men iaf så börjar man förstå det här med andra känlor lite nu. För efter hon sagt så där, frågade hon snabbt...Mamma får man säga så där, blev du ledsen nu??
Samt nu när hon lämnar sista biten, ammam du kan få min bit, men du blir väl inte ledsen då...

Från förra matchen har vi ett annat exempel på det där med att förstå andra människor har känslor, men kanske lite först i efterhand:
Jag tänkte ha på mig en ganska stor skön skjorta bara:
Tindra tittar förundrat på mig med stora ögon. och frågar skeptiskt: VAAAAA ska du verkligen ha på dig det där?
Vaddå tyckte du inte den var fin: NAAAEEEEEE inte speciellt..

Jo det tänkte jag, svarade jag... När hon då inser mamma menar allvar så kommer hon som på sig: " Jo mamma den är visst fin, du blev väl inte ledsen nu"

 ha ha... rara söta barn man har :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback