..

Eftrer 4 dar allena är jag för trött i huvudet för att kommai håg nått vettigt...

Hockeyn blev ju bajs.. surt! Jäkligt spännnade nu framöver. Hoppas J inte är så skadad så vår fjällresa blir kek.. Dessutom härjar magsjuka det vore ju fan typiskt om den kom o förstörde allt..

JA vad har mer hänt. Mina rings beställda :-) Troys outfit beställd.. Tindras vet vi nog vad vi vill ha ,storleken är det svåra..

I helgen veckan har jag mest hängt här på björx o mått gott. Inte hemma mkt eg utan mest hos goa grannen, nice!

Just ja, igår läste jag om kittel.. Fan jag blir nervös!! Hur i hlevete ska det här gå???? JAg som bara stått i backen en gång!! Läs här: från akaskidor.se:


Ett berg med lätt till medelsvår lutning, men där 45 av 50 nedfarter aldrig pistas. Här åker du ofta i raviner.

Barnfamiljer, nybörjare och carvingfantomer har lite att hämta i Kittelfjäll. Stammisarna består istället av erfarna åkare och friskusar som inte bangar lite turande för att nå offpistlöpor strax bortanför själva liftsystemet. Många uppskattar den avspända stämningen.

Skidåkning

De båda rätt ålderdomliga ankarliftarna i Kittelfjäll slutar just ovanför trädgränsen, därifrån skråar du ut för att välja någon av ravinerna eller korridorerna ner genom skogen. Eftersom fl ertalet nedfarter inte pistas bör du gilla utmaningar. De flesta åken har lätt till medelsvår lutning, svårigheten består istället i att hinna svänga – Kittelfjälls pister är inget för storslalomfantasten. Ravinen Storgrova är en klassiker, pröva att skråa utåt sidan i början så kan du få några riktigt branta svängar. När det snöar ordentligt förvandlas Kittelfjäll till ett litet offpistparadis, och den som gillar att tura kan hitta fin offpist på kalfjället, bland annat vid Sadeln. De senaste vintrarna har Kittelfjäll anlagt en park med hopp och räcken samt öppnat en grillstuga i backen. Barnbacken är kanske Sveriges mest vågade, inget för räddhågsna föräldrar att släppa ut sina guldklimpar i.

Boende

Avslappnade Hotell Kittelfjäll samlar de fl esta besökarna, i allt från skidåkarrum till enkla hotellrum. Ett par alternativ är Kittelparkens stugby med intilliggande camping, och trivsamma Pensionat Granen som dock ligger en bit ifrån liften. Eller hyr någon av alla privatägda stugor.

Restauranger och party

Många gillar hotellets bufféer, kanske särskilt för att portionerna blir generösa. Pensionat Granen har en bra restaurang som byggdes ut ifjol, och Kittelparken har bar och restaurang med Texas-inspirerat kök. Partyt finns i hotellets källarbar och kan bli både roligt och röjigt med liveband och bra dj:s.

Nyheter

Fjolårets charterfl yg får en fortsättning när Skyways trafikerar Arlanda-Vilhelmina från vecka 5. Hotellet satsar extra på nöjesbiten, med band och dj:s varje kväll under helgerna. Kittelparken börjar med catskiing. Dessutom växer det fram flera nya stugområden med fina lägen nära backarna.

MISSA INTE!

Med helikopter når du lätt och relativt prisvärt till fjällmassiv som Risfjäll, Dauna, Marsfjäll och Borka. Alternativet stavas catskiing, som heliski fast med snövessla.

Fallhöjd 420 m Nedfarter 50 Antal liftar 3 Veckokort 950 kr vuxen, 760 kr ungdom Säsong 21/12–1/5 (tidigare start om snö finns)

Vårt betyg

Snötillgång: ****
Experter: *****   (spec detta gör mig nervös)
Medelgoda: **
Nybörjare: * (men än mer detta ha ha.. kommer bryta mina ben)
Barn: **
Service: ***
Fjällkänsla: *****


Linda skrattade åt mig när jag inte förstod det här slalomspråket o undrade lite knasiga frågor om lifterna o hur man skulle åka idiare sen :-) men vad fan inte lätt för mig...

Ja ja vi får väl se hur det går. Roligt kommer vi ha det iaf. Spec Linda hon lär väl dö åt mina färdigheter, men jag bjuder ju på mig själv iaf :-)

Nu snart lite tårta.. o så får vi väl se om min herre orkar med lite mys sen..

see u


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback