trött...

Tötthets skivande tycks höra till huvudämnena i denna för tillfället mycket tråkiga bloggen ...

Just nu känns det som mina ögon går i kors men snart är jag människa igen. Mina barn tycker nämligen inte att deras mamma behöver få sova mkt på natten,så här såg min "natt" ut:

:23.45 vaknar tindra o ropar förfärat, går dit o fixar täcket hon somnar snabbt om. Hör dock att lillparvlen har vaknat av detta jippie tänker jag. Försöker med tutten 3-4ggr men inser han är hungrig då han somnade rätt tidigt oxå.. Upp o göra  mat  så mat han...

00.20  kanske jag lägger mig för att sova igen..

ca 02.30 vaknar  o rusar upp av att min dotter gråter (anledning av att jag russar upp är såklart att inte lillis ska vakna av att hon blir jätteledsen.. Lägger mig med henne o hon somnar om..

03.50 är det dags igen. Lillis vaknar, är hungrig.. trevligt, upp fixa mat.. Ligger i sängen igen ca 04.10

Jippie nu behöver jag inte vakna förrän 07.00 då lillis börjar skruva på sig, morgonmål , somanr sen om kanske 2o min. Får komma till min, säng, leka med sin leksak, banakr mig som tack för det i huvudet med den... Strax efter det vaknar tindra o så var denna morgon i full gång med frukosttime, blöjbyte o påklädning...

Nej vem har sagt mammor behöver sova????

Snart dags klä mig se om tempen inte är så fasligt kall o i sånt fall bege oss ut o åka pulka..

Jag är inte bitter som Tony Rickhardssson skulle sagt:
Jag e inte bitter,men jävligt irriterad ännu över det faktum att vi LOVADES en 4a som vi fakitskt verkligen behövt, inte i nuläget som rum till troy men snart ,vi har ju faktiskt 2 barn, Utan mer för att få ett rum att sova i. Nu smiter ofta nån av oss iväg på natten för att inte störas/vakna av att troysan vaknar. Antar det gör så att Tindra är mera lättväckt o vill att man ska sova med henne.. (detta är ju självfallet inte alltid vissa nätter sover hon natten igenom..)
Jag längtar tills på tisdag. Jag längtar efter min gubbe. Men just nu mest för att då är det min tur, då ska jag få sova!! Nej jag är inte nån heroisk människa som tar varje natt under en säsong. Jag är bara människa o jag skulle INTE palla om inte jag oxå fick sova nån natt. Däremot tar jag självfallet kidzen nätterna innan match, så jag är glad bara jag får sova nån natt här o var.. O nu är det min tur på tisdag, LÄNGTAR  efter att SOOOOVVVA! (hade ju som sagt då allra helst haft ett eget kryp in att smita iväg till. Jag kan sova med tindra men det bir ju inte samma sak ligga o buffas i en 90s säng so matt få sova själv..)

Ett tecken på att tröttheten börjat vara stor stor igen är att jag fanticerat om att få åka iväg en natt,. Jag o gubben till en enslig stuga, bara äta, se film o ffa sova...

Jag är så oerhört tacksam över mina päron som dyker in o ger lite andrum titt som tätt. Det är en omställning få 2 kidz o det är en omställning att vara själv typ jämnt.. Om ni nu hängt med i resonemanget här ovan så vet ni varför jag gnäller så mkt: Trött= gnällig o sur ha ha... 

men men snart är jag pigg o glad igen, man kan ju liksom inte annat göra. JAg har 2 barn som väntar på mig uppmärksamhet o det är bara get up get started, smile and have fun, sova får jag göra på tisdag...
TISDAG Kom snart  I need u!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa T

Jag känner igen det där Jenny, fast jag bara har ett barn. Men vi har ett x-tra rum som man får sova i ifall man behöver en lugn och skön natt, det är guld värt, för vår lilla kille har sovit en hel natt en gång på ett och ett halvt år. Och sen gillar han att kliva upp vid 5 rycket. Skönt att du får sova på tisdag iaf.



kram lisa

2010-01-04 @ 10:12:36
Postat av: Anonym

Hej Lisa!



Ja du man behöver det där med att få ta igen sig nångång iaf!!

ja du jagä r tacksam han sover till 7 rycket ännu så länge men jag väntar mig att han säkert vill kliva upp tidigare när hn blir större.. det rä härligt med barn bara man får sova ibland så ;-)



kram kram

2010-01-04 @ 11:10:00
Postat av: Linnéa

allt bra? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback