harmonisk..

Ja trot elller ej men så känner jag mig just precis nu... (Även fast rastlösheten redan börjar göra sig påmind)

Johan o Tindra brummade till Kalix o kvar belv jag o Troy. det kändes som en mysig lösning för hela familjen. De skulle vara ute o grilla korv o sen kika hockey.. o ja jag vill ju se familjen annorlunda o hollywoodfruarna så då kan ju jag o Troysan lika gärna ha en mysdag själva.. Så får pappa dessutom sova hea natten ostört, viktiga matcher kvar nu...


För jisses det är spännande nu, lite för spännande...

Igår var iaf en toppendag. Vi hann med mkt. Ute några timmer på lek o bus i jämtön, (joah nvar på nån dag där o busade med barnen) åt grillade hamburgare ute,träffade familjen westman/bäckström så mys! och vi hann även med barnkalas o bio.. Vi såg farsan den var sååå rolig, se den!!


Haft utvecklingssamtal på dagis idag. Det känns faktiskt riktigt bra. Jag var lite orolig innan att det inte skulle bli så mkt prat om verksamheten o tindra utan mer om andra flummiga grejer. Men nej det blev väldigt givande och som pedagog tycker jag denna människa är fantastisk,sen att jag ibland får sår i öronen av att höra om helande kvinnor i asien är en annan femma... Så visst känns det konstigt i hjärtat inte veta säkert om tindra ska gå kvar där till hösten el inte... För även om vi är kvar köper vi säkert nått eget, men det är ju inte säkert det är i detta område (kommer sällan ut hus man vill ha..) svårt, men även där sa han kloka ord till oss så det känns lugnare i mammahjärtat!
Det var roligt få se bilder från verksamheten, när de fångar barnen i leken o i samlingar. Hur hennes personlighet liksom syns tydligt där.. Hon verkar trivas o må gott. Imorse sa hon tex att hon skulle till sina kompisar o att det var synd om mig o pappa som inte fick ha lika kul som henne.. Hon verkar komma in bra i gruppen fast hon är ett 15timmars barn o även ha väldigt lätt hitta nya kamrater utanför avdelningen... Hon dansade tydligen lika mkt på dagis som hemma o tycker om rörelse o skapande, kan även vara envis (nej det visste vi inte ha ha.. ) Jag tycker de har en bra filosfi o fångar upp den unika individen på ett bra sätt. Jag skulle kunna fortsätta massor om detta men jag tycker att de har en bra filosofi o jobbar på ett bra sätt. Jag har ibland varit lite negativ på att det känts ostrukturerat, men nej jag är riktigt nöjd med dem!
Så nu känner sig mamma nöjd o belåten...


Känns som att denna vecka kommer gå i ett nafs o tänk sen kan hockeyn vara slut, men NEJ det vill vi inte, på ok för tidigt!!
Imorrn blir det ev bus på leos så pappa får vila till matchen, sen hoppas jag kunna gå o se matchen, el det kan jag ju i vilket fall som helst. Om inte mamma o pappa kan/orkar passa barnen så kan de ju följa o tindra börja typ 10 halv 11 på dagga...
Det bästa med veckan är iaf frekväll, då min Anna kommer på besök.. Hon landar i Kalix, eller hur var det nu gumman? Nej kallax.. det är luleås flygplats :-) Hoppas hon inte irrar bort sig nu då med tåg o gater o sånt ha ha..

men men nu ska jag mysa med min son..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback