blir lätt kladdigt...

Det är inte alltid lätt hålla sig ren när man äter ....


men huvudsaken man är lika glad ändå :-)

På förmiddagen har vi hunnit vara ute och leka en del. Troys nya hockeymål invigdes, till hans stora förtjusning.. "heja heja" föröskte han säga hela tiden.. Klubbföringen var väl kanske inte den bästa, men vad gör väl det så länge man försöker...



En annan höjdare nuförtiden är att gå till garderoben och hätma sig ett par skor. Allra helst sina stövlar. för att sedan knata omkring i dessa inne:



Min stora tjej har blivit så ruskigt stor.. Jag hänger ärligt talat inte med. Hon var lycklig när vi var på idol. Först lite blyg men sen framåt, skulle fram ochdela stol med en flicka hon inte träffat innan och i slutet så stod hon upp mellan varven och hoppade till "jump" låten. Sjöng med och ropade att Jay var bäst...
Det är mammas flicka det ;-)

Hon skrev dessutom autografer som hon skulle ge till idolerna... ha ha


I övrigt så verkar 6 års åldern närma sig med stormsteg... gaaahhhh.... Man får verkligen brottas med olika steg i utvecklingen var dag.. Jag hoppas att denna lilla underbara tjej i slutändan ska bli en tjej med båda fötterna på jorden, ödmjuk, men framåt och med skinn på näsan.  Levnadsglad och nyfiken på livet. Våga välja sin egen väg vart än den må leda (Dear god, påminn mig om si så där 12 år när min dotter står där och sgäer hon vill åka iväg och backapacka med två andra tjejkompisar... Påminn mig då att jag vill ju det. Att hon då faktiskt är 18 år och intre ännu den här lilla snart 6 åriga flickan som jag säkert på nått sätt inbillar mig att honännu  är...)

Johan ringde nyss med glädjande besked.. viusm papret var på G. Borde betyda vi kan ta oss iväg den 22a... :-)
Sen hade de fått uppsatt tre lediga dagar i december... vilket innebär att jag och barnen ev (antagligen)kommer åka hem ytterligare tre dar innan det...
Dock är visumet för barnen ännu still ett problem tror jag... o nu hade de sagt nått i stil med "last time"... nåja till barnen måste de kirra på ett eller annat sätt...
Kommer iaf mest trolgien flyga direkt från sverige till geneve sen... nice! (fast antagligen vidare därifrån, för jag tror vi skulle vara i nån liten by och det är inte direkt geneve...)

Troy lekte för övrigt lite med Alva idag. Roligt det här med barn, man ser direkt änr de börjar gå att ålderskillnaden spelar mindre roll... Fasr ute blir det mera tydligt. Det skiljer inte så mycket mellan de egentligen men medan troy ännu kröp så var han inte ute på samma sätt... Nu lullade de runt tillsammans ute i snön ett tag och åkte bob tillsammans. Så det blir nog en bra polare för Troy längre fram... kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback