bullmamma det blir jag aldrig..

HAr haft en trevlig dag på leo's med vänner..
Fick iaf bekräftat och vi skrattade gott åt mina "bakkunskaper" : Att nej bullmamma det blir jag då aldrig"

he he... Men vad det är väl inte så himla lätt skilja på jäst o saffran ;-)
ha ha....

Ja ja nu har jag iaf hittat min himla mix o bullar f-nskapen kan bakas för dotterns skull :-) jadå för min oxå när de väl är klara...  för om än det blir torra o jävliga  så nog vette fan det går åt där i ryssland :-)

Nu till nästa fundering, Julmust det måste väl ändå finnas på ikea där... Joo det tror jag?!?
Inga lussebullar utan julmust...

Vi har redan fuskat o satt upp lite julsaker hemma blev så mys så..
Har framför allt fått upp gardiner i köket och gud så mkt hemtrevligare det blir.. Nu längtar jag efter mina gardiner till sovrummet... och helst mitt vita överkast från ikea...(f-n de om det skulle råkas vara slut när jag kommer dit...)


Min dotter verkar för övrigt inte ha förstått vitsen med en tvättmaskin. Hjärtat gav mig sakerna så hängde jag upp de. Varenda trosa och strumpa som kom höll hon i med nagelspetsarna och rynkade näsan åt, likså åt Troys byxor.. så tvättmaskinens arbete verkar hon då inte lita på... :-) Förutom när hennes kläder kom, de handskades de ordentligt med ha ha
En annan rolig grej som hände för nåndag sen var när hon skulle få göra önskelista. Jag sa ringa in de sakenrna du vill ha.... Varpå hon sätter sig o tittar i katalogen, efter ett tag går hon iväg och hätmar bärbara telen. Kommer tilblaka börjar kika på utsidan av katalogen : "mamma vart ska vi ringa då"
JAg fattar ingenting, mycket frågande skrattar jag lite och säger nej nej inte kan man ringa dit...
Varpå hon snabbt repliekrar: "Men maila då"
he he sen förstod jag ju: Ringa in.. Det var ju helt rätt tänkt av henne...
Det är många gånger man nu förstår svårigheten av att två ord eller slang man använder sig av kan ha olika innebörder.. Blr ofta lite småkul :-)

Igår gjorde Tindra för övrigt "Vårulvar" till hela familjen med sin Play do deg.. Just där och då fick det heta det. Att det heter vårrullar hinner hon lära sig en annan dag :-)

SÅ Vi avslutar denna fredgkväll med att rekommdera dessa goda "vårulvar" :-)
Sköt om er och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ingen bullmamma men ändå världens bästa! :-) Och med denna mix behöver du ju inte ens tänka på saffran för det ingick ju....men kolla om det står om du behöver torrjäst eller om det ingår ;-)

2010-11-19 @ 22:22:18
Postat av: Erica

Åh, vad jag saknar er! Allt-annat-än-bullmamma, dina underbart söta barn och din tokiga karl :)



KRAM!

Postat av: Anonym

men jisses jag har ju redan packat ner den och släppt tankarna på den för tillfället... tror det ingick men bäst kika imorrn ha ha...



2010-11-19 @ 22:34:42
Postat av: Anonym

Men ååhh vi saknar dig oxå fina!!! :-)

2010-11-19 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback