farsdag...

Vårt farsdagsfirande kanske inte kan ses så traditionellt:
Jag satte nämligen far min i arbete... Behöve hjälp med att kirra iordning i garaget för att få plats med 2 bilar.. Att få allt på plats själv var en smärre omöjlighet, dels hade jag aldrig vågat rörat hans motorcykel, sen så hade jag då aldrig själv fått ut grillen i bodan...
Men det inte pappa kan...
Därför är han ju världens bästa oxå!!
Ställer alltid upp och fixar och hjälper mig (oss)!


Var fint ute idag men faktiskt riktigt kallt, måste kirra nya vantar till troy imorrn el på tisdag.. Lilleman var alldeles kall om händerna...

Efter vi varit ute så fortsatte hjälp patrullen in. Då hade han dock sin lilla hjälpreda till hands...
Problem  på problem löste illa kvickt.. Inte underligt Tindra brukar säga : min morfar kan allt!
(fast hmm ltie hänger det nog samman med att en annan mr inte kan så mkt ;-)   )

Ja ja papsen fick sig faktiskt kaffe o bullar oxå! Trevligt sällskap . Så jag tror inte han misstrivdes faktiskt :-)
Presang fick han sig igår..

Vår lilla skrutt pappa som vi gärna firat idag.. häckar ju "tyvärr" i ryssland så han är det lite svårt fira idag...
men det får vi ta igen sen, med ett stor kramkalas....
För även du är ju världens bästa!! Jag och barnen älskar dig sååå! smack på re!!!:

Pappa du vet väl om att vi älskar (och saknar) dig så!
Vi älskar att du alltid har tid att busa med oss.. att du skojar och leker med oss..
Att du kan ge oss 3 glassar per dag..(hmmmm fick mamma precis veta... gaaaahh, jag hoppas det var sjukdom inblandat då!!)
Att du stannar med bilen och brummar så där så det ryker från bilen... (har mamma oxå fått veta i efterhand... hmm)
När vi spelar fotboll ute varje kväll på sommaren, när du springer i vattenspridaren med oss och busar med mamma...
Vi tycker om att se på film med dig allra helst ser vi på Jönssonligan eller Göta kanal...
Vår pappa är helt enkelt underbart bäst! och det tycker vi även om mamma suckar åt dig ibland för att du stökar ner och tjatar så mycket om bilar... För om du inte gjorde det så vore du ju inte du heller.. Det är ju därför vi älskar dig så.Mamma oxå!! :-)  Du är vår bästaste pappa i vått och torrt!!....




Kommentarer
Postat av: Sussi

men nu grät jag en skvätt... så fint skrivet!

2010-11-15 @ 16:13:26
Postat av: Anonym

söta du, du är för go :-) ha ha...

dags ses snart! länge sen du bjöd mig på frukost nu ;-)

2010-11-16 @ 19:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback