hur var det nu jag sa...

hmm vad var det jag hoppades på:

En tjej med båda fötterna på jorden med stor dos ödmjukhet i kroppen....

OK Detta uttryck av min dotter känns tyvärr helt åt fanders om man ser på vad jag hoppas "uppnå" i framtiden...

:
Mamma den svarta bilen kan vi ju ha kvar om vi ska köra sopor eller så i den.....


Jisses!!!
Tack o lov vet jag bakgrunden till detta uttryck. Till saken hör att Johan körde bort skräp med den direkt när han köpt den vita. Sen har den fått stå där på sin plats och bli översnöad (tills jag på nått konstigt vänster ska lyckas skapa plats för den i garaget.. men jag har en plan torde inte vara så svårt ändå...)

Så tack och lov, riktigt så dryg och bortskämd är hon INTE!
Det är min värsta mardrömmen få ett/"skapa" ett drygt otacksamt och bortskämt barn.
Visst fine klart barnen kan få saker och unna sig grejjer. Inte det som de handlar om. Men varje sak de pekar på och önskar sig. Nej man blir inte lyckligare av det.
Det finns andra värden i livet som betyder så mycket mer än bara materiella saker. Jag vill att hon (de) ska veta hur mycket vi älskar henne, att vi alltid finns här för henne, no matter what... 
Och den kärleken behöver man inte alltid visa genom materiella saker... (självfallet såklart..)
Jag vill att hon även ska lära sig om olikheter i världen och om förstå att saker och ting kostar pengar...
(vilket hon inte riktigt gjorde med svart bilen nu ha ha)

Såklart får hon grejjer, inte riktigt det som de handlar om heller... Hon är nog i en dels ögon lite bortskämd... Men visst lite vill jag nog få skämma bort mina barn! :-) Men aldrig till den mån att de blir odrägliga och otacksamma!
Det är en balansgång med såå mkt i barnuppfostran kan jag tycka... Inte fan kosntigt man själv mognar en del på vägen oxå ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback