mission failed...

Dagens mission eller egentligen kan man väl inte kalla det mission eftersom det mest var för skoj skull.. fördriva lite tid, och handa lite nötter o titta in i affären brevid... Var att gå till den där slags inomhus marnaden ..

Såg så enkelt ut när vi åtke bil och sara förklarade.. men nja riktigt lika simpelt var det inte att gå... Jag tror nog vi skulle ha vängt där jag tänkte... men kände mig ändå så osäker... Allt såg så annorluda ut idag när det var så pass mkt mer trafik...  Så det blev MISSION FAILED!
Japp lördag och söndagar är bästa dagarna ranta runt här i stan. Då är det "lugna gatan" ( om man nu nånsin kan kalla det så).. Meni jämförelse med veckodagarna så är det mkt lugnare...

Imorrn ska det tydigen bli svensk teve..Jag tror då inte på det förrän jag ser det :-)

Så då får vi se om man får styra om planerna.. För det var imorrn vid halv 12-12tiden..( men det känns som att i rysk tidsuppfattning så är det snarare 13-13.30 )Ja vi ser hade ändå inte bestämt..
Tänkte ev åka ut på megamal/ikea o storhandla lite o låta kidsen busa av sig..velar om jag ska göra det när J är borta eller som eftermiddgs mys...(men nu kan ju inte göra det innan så vi får se..)
Men vem vet det kanske blir onsdagens bestyr....Börjar vara dags handla båda det ena o det andra eller iofs om det får bli affären i gallerian på onsdag.. ja vad fan den som lever får se...
Måste iaf ha badblöjor till lillherrn (men det borde ju finnas där kanske, hittade tyvärr inte på stockmann) så vi kan åka till vattenlandet nån dag:

http://www.waterville.ru/

Ska nog även eventuellt testa på Bowlingen nn dag i veckan. Jisses vad barn snappar upp grejjer. Jessica hade i förbi farten skojjat och sagt till mig: Hon är bra med barn. Speciellt småbarn ;-)
Så då säger gumman idag när jag säger att Jessicas mamma är nog på matchen ikväll... Med en liten ledsen och orad ton ." Jaha men hon var ju inte så bra med mig"
Sen spann vi viadre och jag förstod hur hon tolkat hela situationen.. lilla gumman! Inte alltid lätt vara storasyster!

Japp nu är det matcher titt som tätt tycker jag.: idag, ons och fredag sen tisdag igen. Sen hem till svedala på onsdag..

Det är därför man får tänka till lite på hur man vill lägga upp saker för att få till det bäst (stora problem I know.. ha ha) På matchdagar ses vi ju inte alls så då får man hitta på små roliga saker själva sen finns det saker som man kanske vill göra alla tillsammans eller som man inte riktigt orkar dra iväg på själv...
men ni vet hur jag är tänker en massa sen blir det lite hur som i slutändan ändå ha ha :-)

På nått sätt känns inte ryssland lika skrämmande som man hade trott innan. Speciellet när jag tänker på att det bara är min andra vecka här. Känns redan som man kommit in i lite slags rutiner. DEet finns ju rätt roliga saker fördriva tiden med ( vissa saker är bara extra energikrävande pga tids åtgång i trafiken...) bara man tar sig för ...

men men nu är det hög tid att skrubba min lortgriasr efter lite mellis med varmchoklad efter vår utepromenad. Solen sken vackert ute men det bet rätt kallt i kinderna och på benen brrrr....

see u puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback