russia...

Ja vad ska man säga.. Det är nog lite för mkt i min skalle nu för att liksom eg få ut nått vettigt..

Jag har lärt mig några saker iaf: Saker tar tid i ryssland, ska man få som man vill får man ligga på, och mera på!
Denna lärdom tog jag efter krångel med internet o lite andra småsaker i läggan... men men nu är vi på gång med det...Får väl se hur det går med vår svenska teve.. på måndag skulle de tas tag i .. det är ju röda dar även här nu...

Idag var första gången som jag kände mig riktigt liten och hjälplös och tårarna kom.
Allt blev liksom lite väl mkt, vi har ingen teve,inte haft nät, min tele har inte gått att få igång,( men nu finns jag iaf tillfälligt på Johans mobilnummer...) så ja lägenheten har kanske varit lite väl tyst och tom..
Fast jag ska inte klaga för på nått sätt är det de som krävs för att få mig att vila mig. Det ska liksom inte finnas någonting annat att göra.. Så jag har klvit upp ätit frukost och sen vilat mig igen. SKÖNT!
Dessutom har "mäklarkvinnan" äntligen varit här och fixat nätet, finally!!! :-)

Igår var vi iaf på Mega mal. Åhh jag vill ha skor,  kunde inte bestämma mig igår. Igår shoppade vi ingenting. Förutom dvd och en lostbox. Ska tillbaka på fredag då de är hellediga gå i lugn och ro. Ska bli nice. Men jag fattar inte vad det är med ryssar och värme.. det var galet varmt inne i köpcentrat.. pust (lika varmt i varje affär som på 21:an.. sjukt varmt alltså ;-)  )

Idag är det dags för match igen. Var kul se sist då fick johan göra sitt första mål för CKA oxå :-)
Det var lite kul se deras inamning av bortaklacken, kanske vore nått hemma i svedala oxå ibland... :

Såg roligare ut i verkligenheten då bortaklacken var så liten och såg rätt väna ut...

Chauffören som vi åkt med nån gång är rätt söt. Men stackarn vilket tråkigt jobb när man inte förstår någonting. Han blir så lycklig när han liksom förstår och hänger med.. han var så söt när jag frågade om han såg matchen sist.. men han förstod inte så jag pekade typ Johan och visade klubba etc.. Då sken han upp gjorde tummen upp:super Jooohan super .. och klappade han på axeln x100... (lustigt det där, han kanske tänkte jag menade: såg du vad bra han var.. ha ha.. jag menade liksom bara om han såg matchen och kul att de vann ha ha..)

Det är verkligen både häftigt och spännande men samtidigt lite läskigt, man ställs verkligen varje dag inför situationer man inte förstår mkt av, men man lär sig för varje dag som går.. Så nog ska vi hanka oss fram här. Inga probleeemmm :-) Jag har tex redan fått lärt mig lite små saker:
Pectopah= Restoran, P=R C=S, H=N   Aha då förstår vi vad det beytder: resataurang...

(Mockba= MoSkVa   för B=V.. tror jag..)

Jag blir så glad över småsaker i vardagen som man lyckas rätta till till det enklare:
Som tex detta:
Engelska på både tvättmaskin och teve..

Att det sen står nått konstigt på ugnen ett tag efter man använt den är en annan femma.. men borde vara nått om att den är varm ha ha...

Ja själva lägenheten då, den känns bra. Det känns iaf lugnt och tryggt det är det bästa! Bilder från den kommer senare. Men msåte få visa den rolgia portelefon:
I can see you:


En liten bild på mig och Jessica från min "hemma debut"
(lånad av J, hoppas det är ok.. eller jo fan.. det får du bjuda på.. med tanke på hockey säng bilden ha ha)

Idag kan an nog säga det är min riktiga hemma debut.. Idag ska jag stå själv på egna ben. Wish me good luck!
Jak ska åka dit själv och sen få de att förstå jag vill ha ut min logbiljett och sen hitta upp.. Jag tror inte det är några problem.. Ska bli kul hejja idag igen. Hoppas på vinst!!

Imorgon kommer dagen helt gå i kärlekens tecken.. Om den nu kan det på ett varmt klibbigt mall.. men vi ska göra så gott vi kan.. Kvällen osar då kärlek! Härlig fredag!

Blir nog hemma längre än planerat i sverige ändå. Lite visum krångel. Så jag och barnen blir nog hemma till 21-22 november skulle jag tro... vi får se.. då ska jag då gå på idol med tindra (säg inget till henne ska bli en överraskning) ,sen kanske lite party på lördagen... o sen kör vi på men vanliga vardagsruinter nice!

see u!

Vill ni veta en till lite mysko sak.. Nu längtar jag efter att komma hem och få  gå o köpa mig en rysk ordbok.. Eller ännu bättre få läsa lite ryska. För ja ska man bo här kan det vara lite kul, fatta lite iaf. Jag tror aldrig såklart jag kommer lära mig så bra, men ändå det känns faktiskt lite som att ska jag nu vara här i detta land så kan jag ju faktiskt försöka förstå mig lite. Och ja jag ser det faktiskt som en riktigt kul grej :-) Russia Da Da Da Da


Kommentarer
Postat av: Cicci

Skönt med en uppdatering och att höra att allt, det mesta iallafall, är bra :)

Kul att J fick näta.

Hoppas de vinner idag igen.

Sköt om dig gumman.

2010-11-04 @ 15:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback