Söndagkväll

Gumman är resfebrig, hade svårt att somna, frågade x 3 mamma när ska vi åkta till pappa i Ryssland: Imorgon när du vaknar så sov nu...  :-)

Japp pappa och Tindra längtar nog allra mest.. Men så är det väl "Pappa-dotter love"
Längtar oxå men ser mest framemot komma hem till Sphalernya 60 ... Alltså tills själva resandet är avklarat , lektantat färdig, mutat färdigt, svettas färdigt.. Aaaa då ska fötterna upp i soffan :-)

Ska bli härligt få gå på stora leksaksaffären en dag o låta barnen köpa sig lite Toys.. Mamma vill ha en liten klubba och mål för det är så kul få skjuta mål ha ha... :-)  Troy vill säkert ha en liten bil brumma runt i .. Tindrisen ser säkert nån barbie eller liknande.. Men det har jaf redan tagit med nån så tänkte om det finns nått typ lite mindre variant av något slags barbiehus eller liknanade ..vi får se :-)

Åhh dear god låt gudarna vara med mig imorrn o resan gå smidigt!

Resan idag gick iaf bra: japp idag har dagens spenderats tillsammans med Cammi. Vi har gjort Ikea.
Det var mycket trevligt vara bara hon och jag för en gångskull. Även om vi allt har fina små  troll... och även kaoset som blir när båda hela våra familjer sammanstrålar.. Så erkänner jag idag var det gött bara vara vi...
Jag lyckades såklart med några små fadäser... Jag är så fokuserad på att lysena på bilen ska slås av efter en stund.. att jag bara kikade på det.... Det faktum att jag faktiskt helt glömt slå av bilen missade jag .. Det upptäckte vi när vi långt senare kom ut från barnens hus TYPISKT MIG, ja ja låst var den ju :-)

På väg hem från vårt dagsäventyr upptäcker jag till in förfasa tack vare den mega  stora lampan och texten: bränslereserv! (annars hade jag helt glömt bort det!!) att jag alldeles glömt bort att tanka. Jisses jag som skulle tankat på vägen dit och nu var vi helt plötslgit på väg hem.. Ja ja vi tog oss dit vi skulle... men så går det när man är med en förrvirrad tjej som mig..
Ja ja nu har båda barnen iaf fått sig nya bilbarnstolar till ryssland...

På ikea blev det då långt ifrån så mkt som tänkt. Den matta jag ville ha var slut. Överkastet var inte lika fint som jag trodde.. Roliga lampor si det fanns då inte..inte heller bra dörrmatta till dubbeldörrar.  Inte heller särskilt roliga julsaker...
Men jag kom hem med ung det vanliga från ett ikea besök: ljus, kuddar, leksaksbackar, glas, ram, skohyllor små mjukisdjur...
ja ungefär det vanliga :-)

Ja är nöjd med dagen och ska nu försöka sova och sluta gå igenom listan på allt som jag antagligen glömt, kommer glömma få ner imorrn. Jag får INTE glömma vagnen bara!!


Ja ja nu ska jag inte tänka på mellanmjölksverige för si så där två veckor.. (såklart jag kommer .. )
Och i två veckor ska jag skämma bort min familj med kärlek och pussar, förhoppningsvis roliga upptåg i ett antagligen grått sankt petersburg... Men visst fan kommer det oxå vara segt ibland... Men ja det får bli min flykt från vardagen för ett tag..  För att sen fly tillbaka hem till dagis vardagen igen.. Just nu känns den kombiantionen riktigt bra.. OM jag bara slapp allt packande och planernade..

Sen Dagens diss blir till alla ni som ju faktiskt läser... Varför det vet ni nog :-)
Ibland kan det vara trevligt med lite anant än bara i fyllan: "Joo jag läser ju din blogg" he he...

Kommentarer
Postat av: Elenor

%Tänkt ringa dig flera dar men du vet hur det är... Hoppas i alla fall ni får det bra i ryssland och så får vi höras nästa gång ni är hemma i stället. Kram!

2010-11-22 @ 01:27:55
Postat av: AnnaE

Lyxigt med IKEA-dag!! Skulle beställt en liten grej med dig, men jag har totalt bommat att ni skulle iväg!



Hoppas resan går bra, men det gör den säkert, du börjar ju ha vanan inne :)

Kram på dig, vi ses snart!

2010-11-22 @ 08:13:13
Postat av: Sandra Ny

Hoppas resan går bra :-)! Njut av att få vara tillsammans igen. Kram

2010-11-22 @ 22:36:27
Postat av: Anonym

E: jo jag vet desamma, skäms men nästa gån så :-) hoppas allt är bra med dgi vill ju höra allt om kilimanjaro... kram



A: aha synd! Får ta en dag dit vi nån gång ;-) Krya på dig fina du!! jo den gick faktiskt över förväntan.. kram kram



S: Tack det gjorde den, Joo det ska vi göra, du vet ju hur det är.. Man uppskattar tiden tillsammans som f-n!! kram på dig med!

2010-11-23 @ 08:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback