färdigpackad..

packat packat packat..
Bidde inte helt som planerat hade tänkt få mig en hel del av kidzens kläder nu oxå.. hmm få se nu hur tänkte jag då?? I EN RESVÄSKA... nja du fru Jenny det går självfallet inte ....

Ja ja det får bli nästa gång...

Hade iaf precis slagit mig till ro och tog upp datorn för typ första gången ordentligt idag.. Borde jag inte gjort.. Nej fy det gjorde mig bara stressad och inte avslappnad... Läste nämligen om en annan dams visum krångel... hmm jag fattar noll liksom. .. Så får det INTE vara för mig då går planerna i stöpet o nu såg jag ju framemot att få åka hela familjen den 11e... hmm ja ja.. vi får väl se hur allt blir..
Det är ju inte direkt så att nån av er blir förvånad om planerna ändras o jag blir hemma lite längre ändå.. ;-) Dock hade jag verkligen själv tyckt det varit skönt kunnat säga helt klart att nu vet jag hur planen ser ut! Samt för en gångs skull kunnat följa den...
Ja ja den som lever får se.. jag kan inget säga än förrän absolut tidigast imorgon när jag ser mitt pass/visum.

Hmmm det störiga är att jag ju nu tagit med typ alla kläder jag vill ha /använder för jag bara skulle vara hemma typ 3 dagar.. MEN om det inte blir så,så har jag ju packat lite galet egentligen.... men orkar då inte packa om nu!

Det som gjorde mig förvirrad var en tjej som hade 90 dagars visum vilket berättigade till 1 in och 1 utresa.. Är det så för mig så måste jag ju ansöka om nytt visum för att få åka tillbaka igen efter den 8e när jag kommit hem, Annars har jag förbrukat min in och utresa... Nåja ska försöka att inte tänka mer på det nu. Det brukar alltid lööösa sig på nått sätt.vilket sätt.. ja det vet jag då inte...

Har iaf haft en trevlig em med Linda på stan, slank ner ett lite plagg här och där. Känner mig nöjd över mina småfynd. Tack för hjälpen raring!!

Ja ja... nu ska jag försöka hitta nått annat kul att titta på som får skingra mina tankar från visum hit och dit...

En sak till bara ringde J om detta. Ibland kan jag bli knäpp på hans: Det löööser sig" , utan att liksom komma med nått vettigt svar. eller typ "men så kan det inte vara?!" ...
Blev typ less : "Men hör du inte vad jag säger det verkar vara så"...
Nej av han blev jag då inget klokare så jag var tvungen ringa snälla Jessica och höra. Hon trodde oxå det löser sig, men hade lite mera kloka svar och förklaringar för en uppstressad, uppriven och oförstående norrlandspingla.
Ja ja jag klandrar inte J egentligen allt det här är ju nytt för han med. Men dear darling det vore snällt om jag ibland kunde få känna att det finns nån slags trygghet för mig oxå och nån som fångar upp mig oxå ibland. Utan att jag ska behöva reda ut varenda liten sak som sker i vårat liv!

Ja ja tur det finns rutinerade rävar omkring mig, jag blir alltid lugn bara av att höra deras tankar och förklaringar. Att det sen blir en extra omväg eller så det gör egentligen inte så mycket. När man väl benat ut alla krångliga situationer som uppstår så har man lärt sig av det med.. och det är klart Johan har rätt: Inga proobleeemmm, det löser sig!.... (skulle bara önska herrn ifråga ibland kom med lite mer vägledning i hur ha ha...) Ja ja jag vet att de iaf pratat om vikten av multivisa, men bara vänta att se.. och visst fan lööser det sig, hur får vi se!




Nu ringde hjärtat upp: han är som ett litet barn som väntar på tomten.. Han längtar massor till imorrn. Jag längtar oxå såklart, men här hemma går livet liksom i hundra knyck hela tiden så jag hinner inte med att sakna på samma sätt... Men klart jag längtar efter min virrboll till man. Som vill så väl men inte alltid vet hur han ska lösa allt som lösser sig.. Kom precis på det oxå angående visumet. det borde, eller kanske iaf kan vara en sak som underlättar prcessen. Vi är ju faktikst man och hustru samt har 2 gemensamma barn. Så kanske kanske det är lite enklare då...
90  dar är fine det gör inget det var det där med 1 in och 1utresa som skrämde mig lite, ska ju hem nu och sen innan jul oxå. För att SEN åka hem i januari när det var dag för ev nytt visum...

Nej nu måste jag kolla in annat som ni ser svävar jag iväg på det här visumet...
De hade iaf ställt in en strykbräda i lägenheten vår fick jag höra nu. JAAAAAA my top prority in life ;-)
Nåja blir jag riktigt bored housewife kanske jag börjar stryka jag med och tar mig.
Jag erkänner Johan må vara yr och disträ, men jag är fan en riktigt dålig husfru: hatar att städa, stryka gör jag aldrig. baka är jag inget vidare på... MEN vi båda har ju andra kvaliteer som inte går av för hackor!

natti natti :Bye bye Sweden and Privjet Russia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback