gårdagen var en regnig historia..

Igår var vädret allt annat än fint. det såg hyfsat ut på morgonen och jag hann få tips av en i frukostpersonlen om en bra lekpark i närheten.. Men hon tittade på mig och sa:  Men jag skulle inte ge mig ut om jag var du. Det kommer snart börja ösa ner regn..

Vi gick upp på rummet o hämtade jacka o sånt.. mkt riktigt när vi kom ner öööösssste regnet ner. Det verkligen kom liksom i sidled.. Ja ja vi gjorde vårat ärende i receptionen och då hörde vi en annan gäst som skulle åka med hotrelltransporten till affären, så jag o ungarna hakade på.
Jisses vad mkt det liksom finns av nästan samma sak. 300 olika flingor varav många väldigt sockrade o färgglada.. Jaj a vi snabbshoppade det vi behövde.. Svårt veta hur länge man blir på hotellet så vi handlade bara det mest nödvändiga nu vet  man iaf vad som finns till nästa gång. Dessutom sa både jag o andra passageraren att vi skulle skynda oss i affären.. hmm så vi skyndade skyndade :-)

Sen när Johan kom tillbaka  badade han o ungarna i poolen, jag körde ett halvdåligt träningspass..

Lite bilder från gårdagen:
Tindra fotar regnet o den gråa utsikten..


Fångar även kort på sin mamma och pappa som nog undrar: vad sjutton menas med det här??


Idag var tack o lov vädret bättre! Skön sol, men kalla vindar.

Dagens utsikt kändes mkt bättre än igår:


Idag när Johan åkte och tränade hade jag o kidzen bestämt oss för att testa ett tips från en snäll kvinna i giftshopen på hotellet. Ett slags inomhus lekställe.
Sagt och gjort vi promenerade dit.  Dock hade jag råkat räkna en timme fel så vi kom dit lite för tidigt. Vi hann gå o kika lite under tiden. Lite bilder därifrån:





spring i benen jodå det har man alltid lite av :-)




Sen var klockan iaf nio och stället öppnade. Det var ganska bra faktiskt. Lite synd bara att vi var där ensamma. Hade varit kul om det varit några andra barn. Men får hoppas på det en annan dag!

Fanns som olika små sektioner av lekhörnor:där en var veterinär


Allra mest lekte vi nog i pizzerian



Kanske detta är mitt nästa kall efter barnledigeheten:

Familjeföretag:

Där tyvärr minstingen i familjen mest saboterade och kastade salami och salladen på golvet:


Han kankse passar bättre som brandman:


Eller ännu bättre som bara Mr bus:



Tindra hittade såklart en scen också att spela upp en liten show för oss:


Nu hänger vi åter på rummet. Troy sover och Tindra är lite rastlös, men hon leker kontor. Vi väntar på pappa och sen ska vi gå ner på chilispektaklet (blev ju inget igår när vädret var så dåligt)
Sen hoppas jag hotellcahuffören kan köra oss till köpcentrat..



Här kan ni få se hur en del verkligen går in för detta. Spana in chilisarna på skjortorna ha ha:-)


Ja ja so long! sköt om er!!
kram kram


Kommentarer
Postat av: Egirl

Han går ju nu lillgubben!!??

2010-10-02 @ 18:15:11
Postat av: Cammi

Åh så roligt med massor av bilder!! :-) Ni känns så nära men ändå så långt bort :-) Ni verkar ha det toppen och jag önskar vi kunde komma och hälsa på redan i morgon :-)

2010-10-02 @ 19:24:31
Postat av: J

Sitter o läser o skrattar mig igenom inläggen :) gillar USA skeptiska syn på svensk barnmat :D

Snart väldigt snart korkar jag upp moeten o vänta du bara tills vi ses!!:)

2010-10-02 @ 19:56:09
Postat av: Anna E

Hihi, vilka fina bilder! En av dagens höjdpunkter att kolla om du uppdaterat bloggen :) Du var väldigt tjusig som pizzabagare måste jag säga!

Sköt om er!! Kram!

2010-10-02 @ 20:04:01
Postat av: Anonym

Erran: Nej han kan ta nått steg, men nja du han är feg liten rackare eller kanske snarare bekväm.. han kryper än..



C: ja det är kul få visa lite bilder.. fast det blir j uatt man knäpper när man gör nått kul O när vi gör det är det supermys!! men lite långtradigt är det bo på hotell.. alltså när man bara avvaktar för framtiden o ev boende..



J: Du skoja inte. Man slutar liksom aldrig förvånas över deras syn. Du jag hoppas du kan skjuta korkar all världens väg snart! Ja vänta du bara compadre!!:-)



A: ha ha ja men visst var jag. Det vore nått om husfru franz öppnade pizzeria ha ha... Kul du uppskattar mina virriga inlägg :-)

2010-10-03 @ 02:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback