7/9

Imorse vid fem tiden så drog han. Lämnade mig ensam kvar! Helt allena..

Nejrå.. det var alltså time nu.. Och på nått sätt känns det bara skönt!! (misstolka mig rätt nu!)
Klart jag saknar han! Fast idag har jag inte hunnit det! (barnsång, lunch, städning, prommis, middag ,tvätt etc..läggning..)
Jag är grymt impad av alla ensamstående som får tiden att räcka till..
Jag har tom börjat fundera på att ställa klockan så att jag vaknar innan barnen o kan fixa mig (de dagar man ska iväg o göra nått spec..) De ni är verkligen something, japp jag är ju galet morgontrött!

Jag är oerhört tacksam för att my darling brukar kliva upp med troysan när han vaknar.. är ändå si så där bara kring 45 min innan hans väckare ringer.. För sen har  jag ju faktiskt huvudansvaret vad gäller det mesta resten av dygnet..
Inser hur fånigt det där egentligen lät.. som att jag försvarade hur vi gör i vår familj.. ha ha.. Inte mening, men jag har hört att man kan fnysa åt att han kliver upp.. JA gud ja det gör mig rätt irro men även fascinerad.. Liksom vi lever väl ändå på 2000- talet o är inte direkt några slags grottmänniskor :-) Dessutom gör vi alla olika!
Nej tack så betungande  arbete (efter säsongen o innan nästa börjar) har de faktiskt inte..  Sen när allt drar igång, då kliver jag minsann upp (oftare iaf..) jag höll mig iaf på vift så vila kunde göras på matchdag o sånt (trots att J ofta sa till mig det inte behövdes.. ) och det var liksom inte alltid såå kul. För med 2 barn så finns liksom inte den här tiden för återhämtning på samma sätt som när tindra var liten. SÅ liksom när väl vilan var över så var det ju antingen en ensamkväll med kidzen el ladda batterierna för att underhålla dem på arenan...
Men jisses vilken parantes det där blev nu .. Ja ja ni vet ju jag har lätt för att bubbla iväg :-)
Sen är vi ju alla olika, det som är jobbigt för en del, är inte alls betungnade för andra.. Men visst lite har jag ridit på vågen av att jag kommer få dra ett tungt lass kommande månader, så jag tycker faktiskt några extra sovmornar är jag väl värd ;-)

Det jag egentligen skulle skriva vara att hjälp... nu är mina sovmornar slut!! F*ck jag är verkligen morgontrött alltså.. Dessutom gillar jag inte att kasta mig iväg o känna mig som den risigaste morsan ever. Så nja hur morgontrött jag än är så blir det nog väckarklocka de dagar man har nått mission direkt efter dagislämning! Bra för välbefinnandet!

Stresshy har jag fått! Har la varit lite stress innan J pös.. Men nu längtar jag bara tills vårt äventyr får börja oxå!
JAg oroar mig inte direkt för flygresan. Dusch finns ju när man kommer fram. :-) Det är mera packningen o hantera den som oroar mig! Hur ska jag få med mig allt? Och hur packar jag allt på smidigaste sätt?

Troy har tack o lov börjat intressera sig för böcker nu så nån liten bok blir det i hans väska. men vad mer??
Tindra ska få ha nån målarbok o pennor sånt där.. Sen harj ag en smart ide. Tänkte slå in typ små paket. En för varje flygning kanske.. I första kan det ju vara typ en pysselbok..  I andra kanske en serietidning eller nått.. Och i 3 an tänkte jag ev om man skulle slå på stort med ett Nintendo Ds som hon var helt uppslukad av när tilda var på besök med sin...Mmm sounds like a plan...

Den här veckan kommer nog iaf rassla till!!
Vädret är ritkigt fint! Har hittat kameran synd jag glömde den på lillprommisen idag. vi gick vi golfbanan, shit vad det är fint!!

Hoppas vädret håller i sig så kan man försöka vara duktig o ta sig i kragen o komma ut på promenader, med start imorgonbitti!

nu duschen sen idol, kul :-)
hmm fan borde inte men det blir nog att synda med chokladpudding :-) Lite dåliga mammapoäng för alla präktiga så här en tisdag, men mkt mammapoäng av min dotter ha ha.. Japp ikväll ska vi mysa hon och jag!!

puss på er alla!!








Kommentarer
Postat av: Cammi

Ja, alla ensamstående gör det verkligen bra!! Fast egentligen blir det bara så jobbigt som man gör det. Jag brukar alltid gruva mig när Stefan jobbar natthelg (vi ser honom en timme per dag) eller när han åker i väg på sina rallyresor...men alltid flyter ändå liksom bara på och när man är mitt i det så är det inte alls jobbigt. Om man själv inte är sjuk då förstås :-)



Det är väl självklart att mamman in huset ska få sovmorgon, jag får det jämt...eller jag vägrar stiga upp och då måste ju Stefan stiga upp! :-) Men när han jobbar förmiddag och natt har jag ju liksom inte så mycket till val :-)



2010-09-07 @ 19:43:26
Postat av: Anonym

nej precis du har så rätt så. Det som är ens vardag det man är van vid är ju ok. För en själv är det mera förändringen från att ha nån att dela allt med som blir stooor!!

Men still all cred till alla ensamstående :-)



Ja visst är det, tycker jag med :-)

2010-09-08 @ 18:00:36
Postat av: Anna E

Du är en sån himla go, gullig och duktig mamma och fru, Jenny!! Man blir varm i hjärtat när man läser dina fina inlägg!

Puss på dig!!

2010-09-08 @ 18:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback