första skoldagen...

Man kan lungt säga att hjärnan daskades igång med en chockstart. Just nu virvlar bara ord som individuell tenta, grupp tentamen, artiklgranskning etc i huvudet mitt... Jag funderar på hur fan jag ska lyckas ro detta i hamn. Jag tvivlar väl liksom egentligen inte, men jag funderar lite på om mitt liv kommer gå upp i rök pga detta oxå.
Jag inser på fullt allvar skillnaden i att studera med barn och utan. En eloge till alla er som ror det i hamn!
Jag funderar hur i helvete jag ska få ihop familjelivet och skutan franz att inte sjunka under denna tid.
Jag försöker komma på strategier att ta oss i hamn på ett smidigt sätt. Hmm jag menar alltså jag försöker komma på sätt att få styrman eller vad det nu kallas inse att vi faktiskt måste dela kaptenskapet ett tag ;-)
Jag vet min underbara andra hälf gör så gott han kan. Han sköter sig fint. Gården var i prima skick och bilen var skinande ren idag... men ni vet hur det är en annan kanske har mera prio på insidan egentligen .. men det var oxå bra fixat idag...
Dock måste jag inse vi har olika tolerans nivå för saker och ting. Jag avskyr ha plockigt och stökigt omkring mig. det stressar mig! Jag bryr mig inte i om det är dammråttor under soffan eller på sängaveln, men nja jag vill helt enkelt inte ha disk på diskbänken o leksaker huller om buller. Helst vill jag tvätta undan då och då och slippa överfulla tvättkorgar och DÄR skiljer vi oss mkt åt. Jag funderar nu mkt på om jag ska försöka sänka mina "krav" eller se om det går att förstå hur jag önskar ha det även om jag inte hinner plocka... men hmm jag vet änka mina krav är omöjligt. Jag fungerar helt enkelt så. Mår bäst så. Så jag vet hur det kommer bli. Jag kommer lära mig springa och göra det ännu fortare bara för att det ska bli gjort...
Frustrerande att jag inte ens fick igång skrivaren idag, patronerna gick fan inte att få i.. Det hade underlättat stressen lite att få ut saker o ting på papper, men nya tag imorrn... ;-)
Gumman har vattkoppor, hon är ändå pigg och glad inte nämnvärt påverkad (peppar peppar ta i trä) återstår väl se hur det blir om lillgubben får det....
Jag åkte då och tränade idag efter skolan, skönt få rensa hjärnan. Har förövrigt nedräkning två veckor fram nu, för det är ett himla planerande med allt rattande man måste göra nu oxå.. men countdown på det...
Smider även planer på en liten mystripp till gbg, ev med gumman eller själv vi får se, hade en tenta på frdgen oxå så måste lura lite till på det...
I övrigt vill jag tacka en underbar syster kompis! Tack lättade stressen en del!
nu film
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback