höst men sommar ute igen..

Det känns verkligen att hösten kommit. Ja alltså iaf om man tänker på "alla måsten och ärenden" som dykt upp.
Det ska inhandlas nya kläder, för vad hände med barnens garderob liksom. POFF så vart allt för litet... Det behövs gympakläder, utekläder, extra kläder ja vad fan everything...
Tindra har börjat 6-års och fritids man kan lugnt säga att hon älskar det! Hon blev oxå så stor på en gång.
Även här prövas mammas minne... Det ska vara frukt varje dag, gympakläder på fredagar, bad var trdej torsdag. utflykter mellan varven, pust. En ny värld även för mig :-)
Min skola drar igång på måndag. Sjukt kul! men den startar med buller och bång. Förläsningar 8.15-16.15 varje dag första veckan... Hjärnan känns som att den kan bli lätt överstekt :-)
Till råga på allt lyckades min underbara tös gå och få vattkoppor nu. Japp det är så bra att de gör bort det nu. Men vad fan hade detta inte kunnat ske typ för några veckor sen innan allt drog igång för fullt ös. Det är ju bara invänta att lillis får det nu oxå. Så ja min skolstart blev väl kanske ine riktigt lika peaceful som man hoppats på, men hey det är liksom mer än regel än ett undantag i vår lilla familj att allt ska ske på ett lite omständigare vis än nödvändigt :-) För Johan åker såklart bort tors-sön oxå.. ja ja vi kör på som vanligt!
Jag har iaf en plan för att få ihop allt! Som Sickan hade sagt "Jag har en plan": Japp en Familjekalender ska inhandlas och varje familjemedlems  tider och saker ska skrivas upp, så det liksom inte går att komma och säga: Men jag visste inte om det.. Så att fördelningen av tankearbetet rörande familjeverkstaden kanske blir lite mera jämnställd. Vem vetk anske tom en veckomatsedel så kan maten oxå bli kirrad utan nån "ursäkt" på : Jag visste inte vad vi skulle äta. Japp så får det bli. Ordning och reda på torpet from nu :-)
men men nu ska jag kika barbiefilm o kirra med tvätten see u
just ja det är sommarvärme ute idag igen men ändå med en touch av den härliga höstluften! Me like!

Kommentarer
Postat av: Anna E

Hihi, tja, det brukar ju bli allt på en gång :) Vattkoppor och skolstart och sambo bortrest är kanske inte bästa tajmingen, men är det någon som grejjar det är det väl du :)

Kanske kikar förbi er här framöver när det har lugnat sig, vi har ju redan gjort bort kopperiet :)

Kram!

2011-08-28 @ 10:02:35
Postat av: Anonym

ja då vi löser det, det gör vi ju alla på vårt lilla sätt :-)

Ja gör det var så länge sen nu! miss u! kram

2011-08-30 @ 09:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback