berör mig..

En sak som berör mig är att se dessa lösspringande hundar. Nu har jag inte sett många. Men hur sjutton överlever de denna stränga kyla och vinter. Elller är det just de det inte gör?? :-(

På väg hem från affären alldeles vid vår ingång kom en sån hund springande.. Johan som är så hundkär, kunde såklart inte låtabli att Hälsa väldigt glatt: "Hejjsan" på den, varpå jag blev lite rädd, man vet liksom aldrig vad dessa varit med om eller hur de ska reagera...

Men lilla fina fina vännen verkade bli väldigt glad över att någon såg denne.. Så jag erkänner det tog i hjärtat när den ville följa med in bakom våra grindar och säkerligen följa med hela vägen upp...
Jag ser ännu det där ledsna ansiktet som sprang omkring lite fram och tillbaka utanför för att sen kila vidare...Usch det skär i hjärtat!!! Spec dar som denna när kylan biter riktigt kallt!

Hoppas lilla vännen bara sprungit bort från matte och inte var hemlös!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Åhh vad hemskt. Ta hem den:)

2011-02-12 @ 20:19:17
Postat av: J

vissa dör andra överlever sen så skjuts dom till våren jenny,wake up this is russia. du har hela flockar uppe med "alladin slottet" och i parken bla.

Postat av: Anonym

: ja hade jag kunnat hade den så gärna fått bo hod mig den såg sååå ledsen ut :-( lilla vännen...



J: mmm nej då lever jag hellre i min dröm, det är tragiskt o jag blir ledsen av att tänka på det...men somdu säger så är det väl så det är... blä för russia i det avseendet

2011-02-13 @ 08:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback