solen skiner

Solen skiner för 3e dagen i rad.. det är skönt, min solkåthet börjar släppa lite :-) Ursäkta uttrycket men har man varit utan sol i denna stad  i stort sett hela tiden sen man första gången satte sin fot här så blir känslan helt enkelt: Solkåt .. ha ha.. Tyvärr värmer den inte mkt, men en lyser iaf grannt och fint och hopp om våren lurar sig lite lätt på en...

Jag erkänner jag är en ruskigt dålig student nu. Jag får inget vettigt gjort. Men nu måste jag ,helst för nån timme sen, inte kul sitta med det när Johan kommer hem.. Nästa uppgift ska vara inne imorgon och efter som jag reser nästintill hel dan så måste den vara klar idag..

Jag har haft en lite halvdown period sen vi kom tillbaka från Dubai, jag vet det beror på saknaden av barnen, även att en del av mig ville åka hem innan helgen och en annan del ville stanna... sen det "vanliga grubblet" som jag är så psykiskt trött på.. orkar inte med det där något mer nu... Ja ja vi får se.. Summasummarum av allt detta blev iaf att tankarna kom på mig, vart står jag i all denna röran som är vår vardag... När får jag göra nått för bara mig, joooo veckan till dubai var det och det var grymt.. men sen då , direkt tillbaka på scratch...Jag vet det är för att det är slutet på en lååång säsong, med många turer hit och dit som mest sliter innanför skalet..Men jag är trött på tankarna hela tiden:  vad är bäst för mig, vad är bäst för barnen, vad är bäst för Johan... men snart är det 3 månader då vi lever vanlgit familjeliv igen och jag kan tex träna när jag vill! , gå ut på en kvällsprommis om jag så önskar.. Inte behöva ha huvudet fullt av planering hitan och ditan.. (hur länge bör vi vara hemma innan vi åker för barnens skull, när är det dags åka tillbaka oxå för johan o barnens skull, pappa tid... )
Men som jag hela tiden intalar mig själv: "det är nedförsbacke nu" nu börjar snart slutspelet.. !!och det gör det ju det ska bli grymt kul. Mkt roligare när det är vinna eller försvinna hoppas de taggar till lite nu!!

Ja ja idag lyser solen för 3e dagen och idag ska jag oxå göra det!!! Sista kvällen innan hemfärd, tror det blir middag ute med svenskgänget! trevligt!

Sen väntar en fullspäckad "hemmavecka",precis som jag tycker om det.. Jag tror det är därför jag är lite låg nu oxå, jag är inte van vid tystnaden och ni vet ju jag gillar inte tystnaden, iaf inte nu när jag är fullt utvilad ( i kroppen) ,hemma efter några kaotiska dagar kan det vara något av det bästa som finns :-)

så där ja, vara bara tvungen lätta på trycket lite :-)  Idag blir en bra dag, ska myyyyysa järnet med johan idag. För from imorgon är det ju han jag får sakna istället.. Men denna gången är det inte länge så då står jag ut :-)

Ursäkta mig vilken himla bitterfitta jag låter som ibland... ! Jag måste liksom bara få ut mina känslor nånstanns och här kommer det lätt...

Igår var oxå en trevlig dag, åkte med gänget och kollade in hotellet med dess sviter/lägenheter som tankarna finns på att bo i nästa säsong.. får väga mkt för och nackdelar där, men lutar nog åt att vi blir kvar här. ja vi får se.. Närheten till gymmet och att ungarna kan bada jämnt samt frukost ingår och städning är väl rätt skönt, spec om vi kommer komma ca 2 v åt gången... men just ja: Nu ska vi andas och bara tänka på idag!!

Men så här går känslorna ibland medan de tex för en vecka sen var på tooooppppp! Så det är inte det att jag inte pallar med det här livet, absolut inte jag står bakom o stöttar till 110%. Vetskapen är ju att det är för oss, för vår framtid och vår familj och det är ändå en rolig erfarenhet. Så jag skulle inte vilja backa ur, men ibland känns det trögt, precis som för er alla, jag vet jag borde inte gnälla vi har ju själva valt det.. men återigen mitt forum så här gnälls det så mkt jag vill.. . för att i nästa schizofrena inlägg vara på topp...
Bloggen spelgar ju liksom inte hel verkligheten utan mest känslor som finns hos mig där och då... Så håll tillgodo eller skippa att läsa, your choice ;-)

puss på er allla darlings!!

Nu fortsätter dagen med ryska!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Förstår att det är mycket i din skalle med planering och så vidare. Du får försöka tänka på de där 3 månaderna när ni kommer att vara hemma tillsammans. Det kommer att boosta er så ni klarar av det som komma skall. :) Även om man såklart alltid saknar sina barn när man inte är med de.



Jag tänker på er och ser fram emot sommaren då vi kanske får tillfälle att ses igen.

stor kram

2011-02-12 @ 09:14:33
Postat av: jenny

Ja jag vet det är nedförsbacke nu ;-)

Jo men ärligt så är det sååå...

Har så mkt roligt se framemot under våren sommaren så man ska inte klaga.. är nog mest trött resandet nu egentligen..

Men ser framemot NY så tipsmottas tacksamt :-)



Ja det hoppas vore så kul att ses då!



kram

2011-02-12 @ 09:20:12
Postat av: Cammi

Klart du får gnälla av dig!! Än en gång, du gör det jättebra Jenny!! Med resor och planering som tar upp all din tid, måste vara svårt att ta det lungt och koppla av på riktigt. Men snart får ni massor av familjetid och hela familjen får vara samlad i erat hem det hem som alltid kommer att vara just erat hem! Johan får börja klippa gräset igen medan du ligger och solar medan barnen springer omkring eller badar i en liten pool :-) Tiden går fort även om det känns som att den står stilla vissa dagar när man bara vill att dagen ska ta slut! Kram på er!

2011-02-12 @ 09:29:37
Postat av: Anonym

åhhh rara cammi!

jooo så är det ju... som sagt har haftg fööör mkt egentid nu :-)

jaj ag längtar sååå till våren och sommaren!! Då jäklarnas blir det mysa av :-)



kraam

2011-02-12 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback