tidsskillnaden lurig...

2 timmar hit eller dit spelar egentligen ingen roll. Speciellt eftersom vi inte är särskilt länge per gång. Troy kommer dock snabbt in i deras rytmn, alltså han blir sömning deras tid på kvällen som han brukar hemma,(alltså efter 18 rysk tid.. ) fast han sover ändä liite längre än vanligt på morgarna (tack o lov).
Det luriga är att man själv inte alls är trött på kvällen, när klockan är 22 här är den bara 20 i Sverige. Jag och Tindra såg harry Potter innan, sen skyndade vi oss att stänga av teven. Gissa varför. Joo sen börjar hennes favvoprogam på teven: Let's dance ni vet.. Hon hade lätt orkat vara upp och se på det... men det känns ändå fel i mammas hjärta ha henne upp så sent rysk tid..Så vi får se reprisen imorgon ;-)
Dessutom när man inte vet när Troysan vaknar... Men man kan väl som så vi kör lite softare stil här i ryssland. Det är skönt! det blir mkt mys och gärna sovmorgon :-)

Idag vankas Stockmann och Galeria. Först tänkte jag göra barnen lyckliga genom att låta de få sig lite lördagshamburgare och sen förhoppningsvis få Troy att sova så jag o Tindra kan gå o mys shoppa lite /iaf kika.. För att sist men inte minst handla...
Sen hem för lördagmys....
Tur vi bestämde det, jag var inte sugen åka när vi vaknade men Tindra övertalade mig .. :-) För nu ser jag att väret ute inte alls är lika roligt som igår,säkert inte kallt men ganska grått o småsnöar..
Jag är ännu i risig form och hade snudd på feber igår igen,,, less på denna sjuka nu!

Har glömt skriva om det här men Tindra har lekt med sin ryska kompis på båda hemmamatcherna. De är så kul se när de leker, hur de trivs i varandras sällskap utan att eg förstå den andres språk, men de finner ändå ord att kommunicera. Tindra kommer ibland o frågar efter fraser på engelska för att han ska förstå.. (vet inte om han kan engelska heller) men det värmer i hjärtat iaf...sista matchen lekte Troy också massor med sin jämnårige vän, de var då lika söta när de sprang runt och jagade varandra, gullisar!

ja ja heja SKA idag! NU kör vi 3e raka..!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback