2010

Vi får väl köra en överblick av 2010:

Januari
Det var den månaden som det där galna, underbara, oförglömliga och alldeles härliga frieriet skedde.. JAg kommer nog aldrig glömma den morgonen, bara jag gluttade tillbaka och läste mina hafsiga lyckorus inlägg där på morgonen, blir ögonen blanka och käslorna infinner sig där igen!! Underbart!

http://tidningenextra.se/pdf/EL_v04.pdf

Sen var det nog en vanlig januari, kallt pulka, skridskor, en liten kille= en mamma som ännu led lite av sömnbrist..
Tänk så liten han var:



Det var även i Januari som Jag och Linda brummade mot Piteå och fann klänningen som var the one...
Jag som skulle ha något enkelt... sen slutade med något helt annat, kärlek var det bara!!

Februari

Det var då ni fick se mitt svar, mycket oväntat nog så blev det Ja. Nu beställdes bland annat ringar
 och troysans härliga små kläder.
I övrigt så var det en månad med en del sjukdom, förkylningar, feber, ögoninflammation etc.. Men det är inte det man minns. Det jag minns är min resa till goa C & F i västerås och sen inte minst vår fjällresa till Kittelfjäll!! Underbart härligt...
Den resan får mig att tänka på Barbados låt: http://www.youtube.com/watch?v=YASwatwR3L8

Älskling fick välrdens ögoninf lagom till sista kvällen, sötaste :-)
Han fyllde även 25 år, i feb, grattis!


Mars
Vi hängde och bodde ännu på snövägen, lill gumman blev hela fem år.. säsongen tog snöpligt slut. Första gången jag var med om helt missat slutspel. Det var en tråkig oh konstig stämning.. Hoppas det inte upprepas :-) Stackars goa A som var här då,,
Det var även nu tankarna/drömmarna om Thailand slog klorna i mig som vanligt.. men nja då.. Bengan förstörde allt igen ;-) he he
Så istället blev det mkt ensamtid 7 veckor framåt.. (blir så länge när man åker ut innan slutspel)


April
Det var månaden som varvades med att vara mamma Jenny på full time och när helgen närmade sig bege sig mot flygplatsen med känslan av att varaa så där fånigt nyförälskad :-) Blandade känslor av att vara själv alltså..
Det var tyvärr även månaden när vulkanen vaknade till liv. Detta satte många tankar ochy funderingar i min lilla femåriga dotters huvud. Hon grät när hon pratade med pappa och var så rädd hans flyg skulle ramla ner från luften nu... (Hon pratar ännu om vulkanen..lilla gumman)
Troy bus, var väl ännu så länge en lugn mammig kille, som var lika nöjd med en liten lapp att pilla på som en riktig leksak, kul kille ha ha :-)


Maj
Maj var månaden vi gasade järnet..
Vi blev husägare på pappret, efter några nervösa dagar av väntan i och med vi hoppade på budgivningen sent, De var eg redan överens, tack o lov hade köparna fel på sitt ,Detta gjorde att säljarna inte ville köpa deras mindre som tänkt från början..
Lycka! <3!
I övrigt stressade vi inför bröllopet, Provsmakade den underbara, bröllopsmiddagen, samtidigt som vi bokade i en sista miuten till mallis (sant)
Försökte hinna med att rensa ut från läggan oxå, med en j ännu på vift..
Det spekulerades hej vilt om vår framtid, inte ens jag hängde med i svängarna..ryssland,(usa), hemma.. En avkoppling på mallis var ett bra val :)



Maj var rätt varmt oxå,, titta tiden o tempen

Vi hängde som vanligt en del på 21an


Juni
1a juni, kontrakt med LA, och inflytt i huset, möbeljakt..
Det var mycket nu :)
Sen kom möhippa och svensexa:
Fralla


Sen kom efterlgtade 19 juni, KÄRLEK <3!!

Efter det släppte all stress o press (för ett tag) , jag upplevde en trötthet jag aldrig upplevt förr (förutom grav)
men midsommar kom och vi njöt av att bara hänga i VÅRT HEM (tror det kan vara svårt förstå hur satans glad jag är vi har ett eget hem ,en bas, oavsett vart vi är, så finns alltid hemma nu!!)



JULI
Ekade lite tomt i plånkan hoho....men vi hittade på bus ändå
en spontanresa till fnland, med en lika spotan familj som vi :)


I övrigt tankar  om framtiden, spänning o oro på samma gång..

Augusti
Mycket praktiskt att fixa, visum, funderingar på att hyra ut eller inte..
Inflyttnings/utflyttningsfest på samma gång...
Lilleman fyllde ett år, vart tog tiden vägen??


September
Lonely månad med kidsen, men vi hittade på eget bus

Jag fixade o donade med allt som behövdes för att vara borta länge:ha ha sexy mama

Sen  var det äntligen dags, vi skulle åka över atlanten, tyvärr, var J lite ledsen och nere, han hade blivit cut och åkt ner till farmarlaget,, nåja han skulle gnugga på där bestämdes, och vi åkte...

resan gick bra, men fan vad trött jag var.. 20 timmar senare möttes jag av en finurlig nervös man, hmm vad ville ha säga mig nu då..

Oktober
En rörig, rolig, jobbig fundersam månad, jag hann nämligen knappt mer än fram till Usa innan jag fick veta vi nog inte skulle bli kvar. Allt blev ett jäkla strul, jag blev lite ledsen över folks beteende.. men huvudsaken man alltid själv vet var man står ochhur det ligger till så..
Vi hängde iaf nio dagar i en märklig stad i usa,Det  var rätt kul det med :) Synd bara jag vare sig hann med Boston eller NY..



Sen bar det av hem, blev lite tårar och tankar, här måste jag tacka både Linda och Cammi som hjälpte mig stressa ner! Även Jessica som redan "kunde ryssland var gtuld värd!
För nubörjade visumansöknigar om, tankar på hur man ska lägga upp allt etc,..Ensam så klart igen.. Fast jag oTindra hade våra myskvällar med "halv 8 hos mig
Man klev även över till 30 strecket, bye bye fagra ungdom, hello old lady)
November
Första gången på rysk mark, en vecka säjlv för att fixa saker. Fick vackert lära mig att saker kan ta tid i ryssland, första dagarna hade jag varken, nät, tele eller begripbar teve.. men vi redde oss..Första veckan och nån gifte sig inte illa :)
Tack och lov fanns andra svenskar här, de har hjälp både mig och johan massor och vi är såå tacksamma!!
Åkte hem till barnen,gick på idol,hängde med mina fosterfamiljer:

 sen rysslands entre för barnen.. Det blev bland annat, brunch, teater, otaliga timmar i bilen på väg till saker,, men ändå ett positivt överraskande över landet i öst,man mår bra här med! Familjen är ju samlad igen :)

Småsaker gör en glad, eng på tvättmaskinen tex

Just ja bör väl nämna att j blev utsedd till månadens bäste back i ligan denna månad, kul!!

December
Ryssland-Luleå-Shweiz
Hem till luleå, fira jul, luica, umgås med vänner, späckat schema som vanligt, visum krångel för sista gången på ett år!!
packa, stressa, resa till schweiz, härligt land med härliga landskap, men seriously hela tiden var inte så kul, jag sjuk, barnen sjuka, nåja det bra övervägde såklart det dåliga, vann cupen wiihoo :)
Tindra åte skidor,vi njöt i solen... Troy uppskattade dock inte allt sittastillande vid bordet, med tre rätters varje kväll.. så skönt de kvällar han somnade innnan middagen :) En skön eftrmiddag/kväll med afterski tillsammans med Jessica gav en uttröttad mamma ny energi :) Tack underbara!!
Trodde aldrig det men längtade ärligt talat till sankt petersburg ibland





That's it :) Hoppas på ett mindre rörigt 2011!
Men hey, kan inte klaga på 2010, har då varit ett händelserikt år!!
KÄRLEK till alla inblandande!!  I år är verkligen ett år jag måste tacka alla runt omkrig mig!! Tack till våra familjer för all hjälp!
Tack till alla vänner  och familj för allt fint i gjorde för oss i och med vår stora dag! Vi glömmer det aldrig!!
Tack till alla som ställt upp för mig på ett eller annat sätt, tack alla bollplank! Jag har inte alltid varit på topp, inte alltid varit mitt vanliga jag, tack för att ni stått ut!!
Jag älskar er alla!!
Johan, Tindra och Troy: Jag älskar er av hela mitt hjärta! Det finns stunder då var och en av er frestat mitt humör och mitt tålamod på vitt skilda sätt, men i det stora hela är det småpotais Det är ju som vår familj vi gör det allra bäst! Så förlåt även från min sida! Det känns skönt att veta, att även när vi är långt ifrån varandra, är vi alltid en liten familj ändå, Är man inte nära får man plocka fram känslan man har inom sig för varandra..Det är tufft och ensamt ibland, men så länge vi vet var vi har varandra är avståndet ingen fara,
Darling: Framtiden är liksom alltid vår!!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Det var riktigt roligt och härligt att läsa det här;)man blev på gott humör! puss puss

2011-01-03 @ 17:38:53
Postat av: Anonym

Puss på dig rara goa vän! Vi saknar er!! Hoppas allt är med er!

många kramar

2011-01-07 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback