som ett toalock...

mmm dassig som en toarulle, lortig som ett toalock, ungefär så het på en skala från toalettstol till fabolous känner jag mig just nu....
Håret bara skriker efter lite färg i den alltför långa utväxten, fransarna har ebbats ut (eget val.. ska kirra ny tid veckan jag är hemma igen...) , benen bllir jag då varm om, om vi säger så...Nej fy fan det här håller liksom inte :-)

Ungarna vaknade dessutom INNAN väckaren idag, som skulle ringa 7.30 men nej 6.45 ville de kliva upp. Jag förstår inte mina barn där, varmt och gossigt under täckte, mörkt och trist uppe....

Idag måste måste måste jag pluggs,precis som torsdag o fredag.. Jag kan ju för f-n inte ens alfabetet o å är det jävligt svårt att kunna läsa detta werida språk...

Dessutom när det finns tusen olika regler och det bokstäver man känner igen, de är i själva verket en helt annan.
Till exempel: O=Å men såklart finns ett OM oxå, OM den inte är obetonad, blaj blaj blaj. Då uttalas den som A istället..
(jag håller ännu tummarna för att min "språkbegåvning" håller i sig, när man var ung hade jag relativt lätt för språk fakitskt: 5a i franska tex.. ha ha... visserligen kommer jag inte ihåg ett skit av det idag, eller jo liiite)

ja ja nu verkar min son kastat i sig frullen, jag som hoppats på några minuter till i sängen.. I know därför den dassiga looken består.. men jag är sååå morgontrött jag orkar bara inte stressa upp.. nog med att få på sig ett något så när aniskte, sen får det bli mössan dagen lång ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback