upppiggande musik och långa armar...

Gaskade upp mig själv, pluggade in propparna till ipoden i öronen och traskade ut till affären...
Ska erkänna jag njöt av att komma ut helt  på en liten promenad...
När Tindra ville följde (kände jag inombords NEJ mamma vill inte gå långsamt, inte övertala dig om inga kinderägg idag etc..) jag kom raskt på iden att hon och pappa kunde leka kurragömma , simmsalabim så vara "problemet" löst :-)

Det var ruskigt skönt komma ut och höra musikens rytmer i öronen, fan vad mkt musiken gör när man går på promenad.. Den liksom underlättar massor, man mera flyger fram i takt.. (tror man men det är nog i ruskig otakt ha ha)

Det är roligt när man frågor ryskorna på vår lilla stammisaffär om något, för när man efter en hel drös olika fraser, gester, bildvisningar kommer fram till vad man menar och de hittar produkten man söker .. I detta fall Tortillias så blir de så hiskeligt glada :-)
Tyvärr tog batteriet till ipoden slut.. ruskig orutin jag vet! Kassarna var rätt tunga , ni vet så där så att armarna känns som att det är 2 meter långa innan man är framme...

Japp ikväll blir det i alla fall tacos och coca cola, yummie!! (tyvärr var santa marias grejjer slut igår på stockmann...)

Här är en del av matkassen från idag, ser ni något mönster:


japp, man köper helt enkelt mkt produket som man känner igen hemifrån...
Man blir en riktigt finlandsvän när man är här, gotta love finland... Här förstår ni varför:

= Det står oftast på svenska på produkten oxå.. vet inte hur många valio produkter vårt hushåll innehåller jsut nu.. men vi har då iaf deras mjölk och youghurt...

vem vinner kampen ikväll???:

(Tindra hade tydlligen lånat kameran.. som vanligt)

Ha det nu riktigt chill och må gott idag... hälsar hela family franz, speciellt chillarkungen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback