..

Gud vilken hemsk människa jag är. Läste precis lite nyheter och såg rubriken:
Tv-Licens kontrollant misshandlades..

Det hemska var att jag först log och tänkte: kan inte vara första gången det händer...
Nej allvarligt stackars kontrollanten!!  Vilket jäkla otacksamt jobb. Det och p-lisa måste ju vara det otacksammaste jobben som finns. Det är ju inte direkt nån som tackar glatt och önskar parkeringsvakten trevlig helg efter att tex fått 500 i böter....
Roliga arbetsdagar..

Visst stöter man på en del otacksamma och frustrerade patienter som sjuksköterska oxå . En del kan jag till full rätt förstå! För vården idag är tyvärr inte uppbygd optimalt. Det är snålat så mkt att allt går precis dock hela tiden på  bristningsgränsen och tyvärr brister det även flertalet gånger.  Jag förstår inte hur politikerna och de styrane tänker här...
Dock så möter man patienter som ser detta oxå och som ger en några trevliga komplimanger . Det är alltid lite extra kul när de såg hur man verkligen hade häcken full och  hur tuff arbetssituationen var att de liksom ändå visar sin uppsakttning och ser att man som personal faktiskt gjorde så gott man kunde efter de resurser och tid man hade att tillgå.
Det är nog det bästa med sköterskejobbet för mig, (som jag återigen ibland saknar lite) när man känner att man faktikst hjälp en annan människa. Att man fått vara del i att förhoppningsvis göra så patienten mår bättre, blir helt frisk eller mår så optimalt i sin sjukdom man bara kan. När man får möta anhöriga som även de visar tacksamhet över vården. Jag tycker att som sjuksköterska kommer liksom så nära "livet" man faktiskt kan... Ibland på ett skrämmade sätt.. ochi bland på ett härligt sätt... Att vända kontrosblad har nog aldrig varit min grej. JAg trivs bäst i mötet med människor, gärna i mötet som på något sätt betyder något oxå...


ja ja nu flummade jag iväg igen...
dags försöka ta sig ur sängen innan rut kommer...

kram på er...
krya nu på dig tv-licenskillen och trevlig helg på dig p-lisan!! (så länge du f-n inte lappar min bil!!) :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback