semester eller vad...

Igår var en hektisk dag!

Barnkalas för 6 åringen...  Gick prima, Tindra blev nöjd och glad. Jag tyckte det var trevligt med besök. Alla var dessutom rätt snälla och hjälpte mig o fixa o dona lite, underbara rara!! För lite mycket blev det allt :-)

Sen var det hockey x 2, jisses vilken pärs. Hann inte kika hela lules match på plats men väl där försökte jag även hålla mig uppdaterad i hur det gick i Johans match.... "Förlängning"-- Spännande...
Hallen var ett rött kokande hav emellanåt så det var kul, lite för kul, levde mig in lite väl mkt iband men vekar ha gott bra ;-) Svårt låta bli liksom.....
Hmmm tyvärr fick jag veta att Johans lag förlorade :-( Var jättetråkigt faktiskt,  erkänner att jag hade rätt många tankar om det sen uppe på läktaren... Jaja det innebär ju iaf att han antagligen får komma hem snart.. OM de nu inte tvingas stanna och straffträna  X antal veckor... Vad som händer i ryssland si det vet man aldrig...

Lule vann iaf såååå kul!! J blev oxå jätteglad, rätt häftigt kunna gå tillsammans o kika slutspelshockey har aldrig hänt innan :-)
Efter matchen var jag iaf alldeles snurrig och konstig i kroppen.... kom på mig själv med att faktiskt glömt att äta på hela dan... (bara fikat lite på kalaset)... det i kombo med att jag varit duktigare på att komma ihåg hålla smärtan i schackt var nog ingen bra kombo... En dagismamma kom förbi med en overall till mig och vi diskuterade lite kalasplaner, jag fick ursäkta mig x antal  ggr jisses vad skumt jag mådde, lite illa och halvskumt men ändå flumskönt ha ha ha... Mat behövdes!
Hmmm sen blev jag rätt ledsen över en grej... Funderade en del, blev lite mera ledsen... men ja ja jag kan iaf inte gör nått åt det... Tråkigt iaf! (bara jenny tankebubblor som vanligt... ingen fara..)

Blev väckt ggr 2 i natt oxå av en ganska full ryss... hmm spännande se om han hittade hem till sphalernya sen... Tvivlar nästan...Störande när man sov och liksom har svårt somna, prata med en fyllskalle som inte förstår man helst vill somna om fort så det går...oj oj vilket babbel.... Är man så där hemsk... Nja fast det där var ryssfylla deluxe tyckte jag nog allt... Eller "säsongen är över" fylla... Trist att våra campadres från russia bor så långt bort.. Nu hade det varit nice, tagit en middag och helkväll ute alla tillsammans :-) men det får bli rosé till våren/sommaren!

Nu är iaf friden snart slut och vardagen återupptas på ett annorlunda sätt än vad den nu gjort på ca 7 månader.. Ska bli underbart det med... Men även där en invänjningsperiod... Jag är ju som så van reda mig själv nu.. ha ha :-) Nu får iaf J vara lite pappaledig som han uttryckte det när vi åker till NYC så det blir ju kul för honom... Säsongne tog slut lite väl tidigt o jag hade gärna åkt nån mer stanns.. men lite svårt få in det nu kanske...ja ja får la först pejla läget o se vad som händer där i öst egentligen...

Lillgumman hade iaf blivit jätteglad över att pappa kommer hem :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback