En söndag som avlöpte som en söndag ska...

Igår när familjen slog upp ögonen öste det som vanligt ner regn utanför fönstret... Hmm vad skulle man eg hitta på nu...
J hade en sak med "hockeyns dag" som vi övriga inte först tänkt haka på på. Men iom att vädret ändå sög gjorde vi oss oxå redo för att följa. Tindra kunde ju vara med på isen och åka. Det var riktigt kul att se henne leka på där. Var som ett skridskoskolepass. Lilleman han var väl inte riktigt lika nöjd inte få vara med på isen. Hela vägen dit i bilen satt han och höll i sin klubba krampaktigt. Sa mellan varven "Pappa fixa skridskor mig" . Hjälmen hade han på huvudet. Så såg han ut under hela tiden i ishallen, fast han enbart var på isen ca 1 minut. Lilleman.
Egentligen hade gumman basket träning igår men hon fick välja på att åka till Thilde & company  äta palt och leka eller basket. Valet blev kompisen som det var ett tag sen hon sett nu :-)
(efter att ha varit på ishallen och sett att de liksom inte bara lallade runt på isen utan liksom körde ett träningspass så kändes det som att det också räckte för dagen)
Det var lika trevligt som vanligt "ute i byn". Paltkoman inföll sig men vi hann ändå med gofika :-)
Var lika trött när vi kom hem så efter bastun stegade jag till sängen slog igång en film och det var den söndagen!
Måndag morgon nu... Troysan har barnkarneval på dagis myspys!
Jag sitter här ska försöka komma igång att tenta plugga. Alltid segast komma igång. Sen kommer man liksom in i stim då det flyter på av farten...
Först ska jag lyssna av och anteckna på föreläsningen som jag missat.. .Därav min seghet minns ännu tantens sega röst...
Lillgossen på väg till ishallen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback