hormoner..

Imorse var nog första gången jag på riktigt kände hur gravidhormonerna spelade mig ett spratt big time...
När jag sa hejdå till lillkillen på dagis, vinkade och sa " Ikväll kommer pappa också hem" så kände jag hur tårarna brände i ögonen på väg ut genom dörren... Måste varit på grund av lite trötthet tror jag ;)
Sen hann jag inte långt innan nästa gråtattack ville komma... Jag satt i bilen på väg in till universitet när regnet började pissa ner. Då blev jag så ledsen när jag tänkte på min hund som var ute i hundgården. Jag tog upp telen o ringde min granne så hennes man kunde plocka in hunden på lunchen. Jag skrattade o förklarade hur hormonerna spelade mig ett spratt, ni vet så där när man skrattar o gråter på samma gång. Hon sa hon hade velat ge mig en kram nu.. Ja för mig innebär alltid en sån kommentar ännu mera tårar ;) ha ha men men det löste sig o vovvsingen hade det garanterat bra, hon har ju dessutom sitt hus där med golvvärme ..
Sista gången inom loppet av säkert 40 minuter som tårarna åter var på väg att komma, var när jag var på väg in till bibblan på universitet. Jag kom liksom på mig med att kika in i fiket efter goa Emelie, men då kom jag på att hon såklart (som så många andra snyft) flyttat! Ja så då var vi där igen, tårar som ville rinna... ha ha...
Hormoner +trötthet kan det nog summeras :-)
Det är fan inte alltid lätt vara en gravid bitterf.... ;) Äh när man tänker på hur mycket som händer i kroppen så är det inte så konstigt man får lite tonårsfinnar, blir sur som ättika, gråter mer än pohlman ens kan förutspå. Det är trots allt ett litet mirakel som håller på att bli till.
Väl inne på bibblan mötte jag upp Ida och vi skrattade åt min griniga morgon sen körde vi järnet med våra textenheter. Så stolt över hur bra vi jobbade idag!
För övrigt så skriver jag inläggen och delar in i stycken , gör ny rad mellan MEN när jag publicerar det så blir all text ihop ändå, varför??? nån som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback