en stor dag idag..

Idag är en stor dag för min son. Idag är nämligen dagen då han ska sluta med tutte. Det var nog lite vemodigt igår och idag på förmiddagen. Vi gick på nappletar jakt igår o samlade de i en påse. Han var liksom tvungen smaka lite på alla, byta lite då och då men var noga med att sätta tillbaka dem i påsen sen. Idag i bilen ville han prompt ha den  en stund sen sa han " Jag är stor nu man får tandtroll av tutte och tänderna blir inge fina när man är så här stor" och gav den till mig. Han liksom arbetar in argument för sig själv. 
 
Det har snöat till förbannelse men sagt o gjort idag var det dags vi tog påsen och gich till skogen. Trollbebisarna skulle nämligen få dem. Påsen märktes med Troys namn för att tomten skulle se för om man är duktig så får man ett paket av tomten sen. Vi gick inte särskilt långt in i skogen då snön gick upp till midjan på mig nästan där vi plusmade. Mamma (jag) modifierade historien lite och berättade att man kan lämna dem vi skogskanten så kommer trollbebisarna sen när vi människor inte ser och hämtar napparna. Han sa så fint hejdå till sina nappar he he.
 
Så det blir spännande se hur det går. Nu ville han vila o se film. Såklart ville han ha en napp, fick påminna att han slutat o att trollbebisarna har dem nu. Så det gick över. Spännande se hur det går ikväll dock det blir det riktiga testet. JAg hoppas på bra! Jag är nämligen själv i risig form ,förkyld o troligtvis feber så suget för jobbig natt är inte så stort. MEN har man förberett o pratat om vad man ska göra på lördag hela veckan så känns det viktigt hålla fast vi det.....
 
Åker nog till morsan i em o kikar lite när J jagar puck i semifinalen. Hejja hejja hoppas de vinner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback