fullspäckad måndag...

Insåg när jag varit hemma i över en timme att jag ännu klampade omkring i ytterskorna på...  Jag plockade o fixade med saker som "måste" göras. Jag blir lätt så när jag redan är uppe i varv, har liksom lite svårt varva ner först. Det tar ett tag :-)
 
Planen var att ta en långpromenad och rensa huvudet men när jag väl kom dit tidsmässigt så var jag helt slutkörd i kropp o knopp. Fick bli en bastu istället och nu ligger jag här under täcker med morgonrock. 
Inte helt bestämt mig än i fall jag ska hoppa ur den senare o ta en sen prommis, men nja lutar åt inte idag..
 
Det har varit en fullspäckad dag på skolan, jag gjorde mina första hälsosamtal, hade brandövning mitt i allt, Sen var det en drös med journaler att hämta  och en del som skulle skickas vidare, andra som skulle skickas efter. Det är mycket med det där!! På eftermiddagen var det EHT möte, ett möte med en del personal från skolan främst rörande elvehälsan exvis kurator o spec pedagog... Det var mkt o det finns en del att bocka av.
Jag känner att det finns mycket man skulle vilja göra tyvärr är % alldeles för liten för att hinna med allt man önskar. Men jag ska verkligen göra mitt bästa. Tyvärr förändrar man inte världen på 30% men det jag kan ska jag absolut försöka grejja med!!
 
Imorrn är det som sagt praktik full dag igen så nu är det bara ladda batterierna o tagga om till morgondagen...
 
I helgen ville jag först åka på en tjej/mamma/ mys helg till sthlm med tindra men hon har kör helg o det blev lite ont om tid och ganska dyrt, kanske siktar på en sista minuten innan jul istället ;)
 
Jag börjar inse hur lite man kommer ses som hel familj ju mer barnen växer o hur jag ännu mindre hoppas jag ska behöva jobba heltid när barnen är små. Vill liksom få suga i mig o få närvara av deras uppväxt så mycket som går. Den går inte i repris. Och en närvarande o engagerad förälder känns oerhört viktigt i dagens hårda klimat. 
Imorgon kväll är både TIndra o Johan borta, onsdag kväll är jag borta, torsdag kväll johan bort, desamma på lördag till söndag. Det återstår alltså ikväll ,fredagkväll och viss del av söndagen som vi alla är samlade (fast då ska jag o tindra på hennes basketträning).  Man får liksom göra lite vardagsmys nån kväll mitt i veckan så här ibland, då vi inte har de här lediga heliga helgerna som många familjer har...
 
På lördag ska man minsann på konsert i kyrkan inte varje dag jag går i kyrkan men TIndra började i kören förra veckan. Det var självkalrt barnkördagen med konsert första lördagen efter det ;) men först kör vi innebandyträning. Vet eg vem som längtar mest efter det : Tindra el Troy. Han spelar nämligen lika ivrigt vid sidan om planen som tjejerna på planen....
 
(Tindra längst upp  till höger på bild)
De raggar för övrigt fler spelare till laget. Träning lör kl 10-11 i björx sporthall. Kom o testa superkul!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att tindra blivit en liten sportig tjej. Skulle va så kul se henne spela nångång :-)
Förstår att det är svårt att få familjen samlad. Minns hur det var när jag och mina tre syskon var små och alla skulle iväg på hockey, handboll, fotboll, stallet, innebandy, barnjumpa osv. Herregud, mina föräldrar kallades taxi-Fröding haha.
Längtar tills jag får följa med våra små på aktiviteter och knyta skor. :-)

2012-10-09 @ 09:26:28
Postat av: Anonym

Ännu stoltare blir du när e lärt sig knyta skorna själv ;) ha ha
Ja det är mysigt! men ta vara på tiden nu innan, för sen blir det liksom inte så på många år känns det som :-) Jag tycker oxå som du att båda sakerna är kul! Än så länge har jag nog inte missat en träning hon har, jag sitter där stolt på sidan om o hejjar på, biter mig i tungan ibland för att inte högt ropa ut mina tips o råd :-)

2012-10-09 @ 16:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback