TGIF

Är det så man säger nuförtiden. Vissa uttryck inser jag att man börjar bli gammal, jag hänger inte med i  alla nya uttryck ha ha :-)
 
Men idag är faktiskt en sån skön fredag!
Det har blivit mycket utträttat:
*Äntligen är vinterdäcken på, tryggt o skönt!!
* Jag fick komma hem till ett nystädat o fint hem, prisa RUT!!  Det betyder verkligen massor!!
* Har knopat ihop min uppsats klart, kanske inte blev världens bästa men nu är den inskickad, o nån liten komplettering kan jag ta. 
* Inbjuden till världens bästa fosterfamilj på tacos o fredagsmys, eller iofs jag bjöd nog in mig själv som vanligt ;)
Tindra ska på disco i huset bredvid med deras stortjej så varför inte slå två flugor i en smäll o hänga lite :-)
 
Var till Barnmorskan igår o allt var bra, alla värden var fina, hjärtat slog ca 140 slag /min. Jag tog upp mina huvudvärksbesvär, kanske ändå relaterat till järnet, så får väl testa järntabletter, hujjedamej. eller så är det så krasst att det är hormonellt. Var så typiskt iaf för igår kväll slog den till med full kraft o då blir jag liksom liggande i sängen, varje ord någon säger känns det som att huvudet ska sprängas.. ja ja men idag är det ingen huvudvärk.
 
Idag fick jag dock ringa till min BM igen, nu kanske man tror jag är en sån här nojjig person, men till saken hör att jag är verkligen inte det. Så jag skrattade lite gott när jag ringde dit dagen efter jag varit där.  Till saken hör att jag på morgonen hade en liten blödning så det ville jag ringa om iaf. Hon vill jag skulle ringa till sjukhuset o där tyckte de jag kunde avvakta ett tag.  Ingen mer blödning nu, dock lite svid i maskineriet så det är säkert sköra slemhinnor som gjorde det. 
 
Just ja de ringde från mitt jobb jag brukar jobba på, inte skolan utan de andra. De frågade om jag ville jobba från efter höstlovet o fram till jul ALLA dagar som jag ej är på skolan. Jag kände jag var tvungen ta en funderare på det. Efter lite prat med mamsen o min uppsats kollega så kände jag att NEJ, jag ville liksom inte ens jobba heltid innan jag blev gravis så varför i hela friden skulle jag ta på mig det nu??!! Det blir rätt mkt jobba 8-17 mån-fre med en gubbe på vift titt som tätt ,två kids o en hund att se efter. Dessutom en bulle i ugnen. Så nej fram till och med 22 november när vi hoppas få gå upp med uppsatsen jobbar  jag 60%. Efter det varierar det lite fram till julveckan då  jobbar jag två veckor 60% och två veckor 80%. Det får räcka så.   Men tänk att det ändå alltid ska vara så svårt. Jag blir glad att de frågar och vill ha mig där all övrig tid jag inte är uppbokad.  Jag trivs jättebra där med alla kollegor o allt runtomkring det är väl därför det blir så, man skulle liksom vilja men man får inse sina "begränsningar" eller det är väl fel ord.  Jag vill fungera och att det ska kännas bra både på jobbet och utanför, så 100% just nu känns inte som ett rättvist alternativ varken mot mig, familjen eller jobbet...
 
Ja ja dags kila ut med hunden en sväng...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback