..

Magsjuka in da house, ja visst!
Vi hade planerat att åka ut till klubbis, äta våfflor o leka ute i solen men då ringde mormor. Gumman kräktes. 
Så troligen hade jag magsjukebacill o inget annat... Eller om hon fått det under sammandraget på lördag. Svårt att sia.
Lillgumman har iaf åkt dit ordentligt, hon får inte behålla nått oavsett hur lite hon förösker dricka. Stackars liten! Hoppas det går över fort!! 
Min nya farhåga låter som jag är rädd för allt. Så är inte fallet :-) Just nu måste jag bara ta dessa saker i beräkning för att vara förberedd utifall att. :-) Den nya farhågan är iaf att antingen att hon fått det från sammandraget o att jag åker dit.. (tror ju dock det kommer från mig så..) eller att gubbz ska åka dit o att förlossningen ska dra igång. Jag antar han är portad då :-(  Hur blir det om övriga familjen är magsjuk när man fått barn, får man komma hem då tänkte på lillplutt så inte den får det direkt? Hmm nja då får vi kanske se på alternativa lösningar ;) Men men det var bara "worst case senario" Vi ska hinna bli friska städa bort baciller o förhoppningsvis njuta lite av govädret o sportlovet innan bebis kommer!
 
Johan o Troy har iaf varit ute större delen av dagen. Inte mig emot idag :-) Det har verkligen varit kanonväder, solen har lyst, troligen ett par plusgrader. Det har börjat droppa från taket #vårkänslor#!!
 
Jag har städat i klädkammaren. Fast den ska få sig en till omgång på några veckor men nu är det värsta gjort. Det är som svårt veta vad man ska rensa bort just nu. Vet inte riktigt vilka kläder man kommer i sen o planen är ju att i sinom tid åter vara i form .Därför vill jag helst inte behöva köpa en helt ny vår/sommar garderob i en size större...  Det får bli några få plagg i vår , sommar... host host tror ni jag klarar det ;)
Det är iaf skönt att få rensa bort en del!  Jag längtar nästan till att göra nästa rensning då ska jag vara hård igen! Det behövs några såna där utrensningar mellan varven.
 
Jag sitter dock redan o drömmer om vårshopping o fina fräsha färger så att inte shoppa mkt nya vårkläder kommer väl spricka ;) Ja ja får tänka praktiskt o basplagg iaf ;)
 
Sitter o hänger här i Tindras rum, hon ligger utslagen i soffan även om hon inte riktigt orkar så mycket så känns det bra att sitta här. Lilla gumman. det är aldrig roligt när småkottarna är sjuka! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback