...

Åh nu blir det mera gnäll.. ovanligt va?! Promise när bebben är här ska jag ge mig :-)
 
Jag vill ha tillbaka min kropp. Jag vill slippa ha ont, jag vill kunna röra mig normalt. Gå på en jävla promenad o bara må gott. Kliva upp ur sängen utan att grymta som  att kroppen ska gå av. Busa o stoja med mina två barn utan att få göra det med en känslan av värk inombords. 
I tisdags efter jobbet hade jag så jävla ont att jag tjuvgrinade i duschen, ja kidsen ska inte behöva fundera på varför mamma är ledsen...
så nedräkning deluxe!!
 
Men det känns ännu smått overkligt..
Igår inhandlades iaf: Napp, Nan, Nappflaska... 
Vill börja ta in spjälisen o tvätta upp de grejerna. Fixa bilbarnstol, babysitter, babygym.
Vill även ha en bärsele/sjal. Funderar på tricottin som jag trivdes bära Troy i när han var liten eller ergobaby med spädbarnsinlägg vi får se.
Skötväska kanske man behöver oxå...
Klurar oxå lite på om vi behöver en "riktig babyoverall". kan ju vara ganska kallt när den kommer. Men samtidigt har vi redan en fodrad fleece o så ligger de ju i åkpåse...
Har hittat två riktigt fina från lindberg. Här är den ena:
 
 
 
 
 
 
Lillparvelns andranamn är så gott som spikade. De blir släktnamn Nils,Holger. 
Nils kommer från Johans sida hans farfar heter det i 2a namn o hans farfars far hette det i förnamn. 
Holger kommer från min sida och en underbar människa som ligger mig väldigt varm om hjärtat. Min morfar hette nämligen Holger. Jag tänker ibland på det och tycker det är tråkigt han vare sig han träffa Johan eller våra barn! Fast jag vet  han sitter där uppe så där på köksstolen vänd bak o fram o skrattar som han brukade. 
För alltid saknad men för aldrig glömd!!
 
Vad lillparveln ska heta i förnamn är ännu lite osäkert. Det lutar dock starkt åt Otis eller Lennox men vi får se :-)
Aston & Milo finns oxå med i tankarna ibland... Vilket tycker ni??
 
nä ska gå o se om det finns kvar nån mango i frysen nu blev så sugen 
ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

I feel you! Snart är bebis här och du kommer känna dig som en ny människa igen.
Fina namn. Jag tycker lennox, det passar bra med tindra och troy :-)
Stor kram från Västerås

2013-01-11 @ 08:48:08
Postat av: Anonym

ja då blir det en annan trötthet men man har åter "makt över sin egen kropp" igen... hur lät det där egentligen... men jag tror du förstår hur jag menar utan mer förklaring...
Ja det börjar luta lite åt det.
Har länge varit insnöade på Otis o Troy brukar säga "den här ska lill-Otis få." Gubben tycker det är fint men efter viss invänjning. Lennox diggar han o jag med så det kanske får bli det :-)
VI får se det ser man när väl barnet kommer, Troy hette ju Melker en yttepytte stund på BB men sen så bara kände vi nej han är ingen Melker...

många kramar till er!!

2013-01-13 @ 19:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback