det är inte bara en sak..

Jisses jag har som lagt av mig med allt det här vad bebisgrejjer heter. Så det var till att färska upp minnet med allt som ska med.
 
Denna helg har jag/vi som sagt spenderat i sporthallar dagarna två.
 Saker att packa som 3 barnsmorsa:
Till bebis kan det vara bra att ha:
- blöjor,våtservetter, liten handduk
  - extra kläder
  - ersättning, vatten till det, flaska
  - extra napp
  - vagn (eftersom han mest sover ännu o dessutom ligger mer inbonad där i  med tanke på allt RS virus som härjar)
 
Till stortjejen som sportar:  
 - kläder, klubba, vattenflaska obs glöm ej skorna!
 - matsäck
 
Till mellanbarnet som icket får glömmas bort i sammanhanget:
(Han är nästan den som ska ha mest med sig ha ha)
  - extra kläder, utifall att olyckan är framme när man har roligt med kompisar
  - spingskor, klubba, handskar, spel, bilar (många timmar att roa ett barn med   spring i kroppen)
 - matsäck o vattenflaska (blir minst lika svettig som syrran dessa gånger)
 
Till en själv: ja det man minns... får dock ej glömma lösa pengar, då blir dagen väääldigt lång. (= utan kaffe)
 
Trots allt detta sponsrar vi nog fiket på hallarna x antal gånger dessa dagar. Prisar föreningarna som alltid har kaffe! Tack tack tack!!
 
Dessa dagar har ändå gått riktigt bra. Lilleman har då skött sig som den prins han är. Mest sovit o vaknat för att äta eller skita. JA även prinsar skiter. 
 
Det gick riktigt bra för Tindra på sin första friidrottstävling ever. Hon har dessutom bara hunnit träna 3 gånger innan. Det var en trekamp med grenarna Längd, 60m och kula. Åldersgruppen var både -04 och 05. 
De resultat jag vet än är att hon blev 5a i längd , dock bäst av 05-orna och i 60 meter blev hon 7a , 2a av 05-orna. Där syntes det att hon var ovan med pistolstart, hon var väldigt seg i starten. Kula vet jag inte än men nånstanns där i kring 6-9a tror jag. Så totalt kanske 7-9 plats nått sånt. 2a av 05-orna tror jag. Totalt var de 21 stycken i hennes grupp så det var ändå kul. Även om deltaga är viktigare än att vinna i denna åldern ;) men klart man blir stolt som päron :-)
 
 
klart man vill känna på lillebror..
 
och sköta om honom..
Att storasyster hjälper till tackar trötta mamman för...Tackar även för att solen börjat skina! Gubben har tagit fram glajjorna kanske våren är på G!
Visst myser jag av takdropp etc dock håller det på för länge kanske måste få avnjuta riktig vår innan dess...
 
mitt vanliga ftoprogram funkar ej så bilderna är ännu på sniskan, energi på det ids jag ej lägga nu, så återigen, vicka på huvudet eller låt bli :) 
Tjing tjing på er!! 
ps ser ju att ni är många som läser så ett avtryck nån gång då o då kan ni gärna lämna!!
 
 
                    
                                                 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback