...

Igår blev det middag på Walles med familjen.. Ja inte så fridfullt men ändå mysigt.
I väntan på maten lekte vi den som kniven (istället för flaskan) pekar på. Den som den pekade på skulle säga ett roligt ord. Jag tog hem kampen och fick mina båda barn att skratta så det stod härliga till. Tur man aldrig blvit för vuxen ;) Först berättade jag för dem om att det fanns ett djur som hette PUNGråtta. det tyckte framför allt Troy var väldigt roligt. Nästa gång så blev ordet snorkråka. ha ha. JA jösses lite roar små eller vad f-n är det man säger :D 
 
Hade en liten dipp igår igen men det beror nog även på trötthet. Men så där lätt till tårar har jag egentligen inte. Den ena saken var att jag tagit fel på vecka för Tindra så hon missade badet. Då fick jag så dåligt samvete o  tänkte "nej så här fick det ju inte bli för att lillebror kom till världen"  o så kom det några tårar . Ja ja det är mänskligt o vi har fått byta badvecka även innan lillebror kom till världen. Fan det dumma var att jag verkligen tänkte till o trodde inte det var hennes vecka nu. Dumma sportlov som ställer till allt ...
 
Ikväll är det bara jag o smågrabbarna hemma rätt skönt :-) J ska på grabbmiddag o Tindra ska på Disco. Mini svirarna mina :-)  Tindra var rätt nöjd iaf att ettorna bara fick vara till 20, för då hann hon ju hem o se gladiatorerna med mig. Ska faktiskt bli mysigt. 
 
Var in en sväng till stan igår. Såg massa fint, men ska försöka hålla mig. Hoppas degmagen försvinner lite till iaf rätt snart. Just nu sitter inte så många kläder så smickrande. GAaaahhhh jag hatar det!! 
Igår blev iaf Otis en vecka. Det innebär alltså 5-7 veckor kvar innan jag får börja träna igen. Behöver jag säga att jag längtar!!
Har inte kommit igång med promenader än heller, i huvudet är jag redo sen länge men kroppen säger liksom åt mig att ta det lugnt ett tag till så ,så får det bli.
 
Dagarna rusar  på så dessa veckor borde gå snabbt... Fast samtidigt vill jag ju få snosa bebis forever, min sista lilla bebbiloo...
 
Otis älskar att snosa i sin babysitter, gärna i govärmen framför öppna spisen. (fattar ej hur jag vänder bilden o jag orkar inte tänka på det nu. Ni får helt enkelt bemöda er att vicka lite på huvudet om ni vill se, annars hoppas över det...)
 
 
Favoritsysslan här hemma:
 
Mitt liv som 3 barnsmorsa: Vi matar, byter blöjor, klär på storebrosa som ska ut o lira hockey, rastar hunden mm . Ja tiden rusar på. Och vissa stunder på dagen är ögonlocken väldigt tunga... o det behövs nog för att kirra mer energi :-) ....
Tror bestämt det är dags för en micorlur nu eller iofs kanske en dusch ja nått annat än detta iaf! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback