njuter..

Jag o kidsen har hyrt en lägenhet på kungsholmen som vi hänger i nu när gubben/pappa ändå är med o lirar hockey här nere. Vi har hela tiden sagt att det inte är för att hänga med han utan för att vi också ska få "komma bort" göra nått ku. Se på pappas matcher och de stunder han känner han kan o har tid träffa oss så gör han det. 
Det är många dagar vi inte alls ses men ändå får vi en skymt av hnom o lite mystid då och då och det är guld värt.
 
Jag kände bara att jag ville passa på när jag ändå är föräldraledig. Det känns lite som jag på ett sätt varit väldigt mycket själv med kidsen sen Otis kom. 3 veckor till hemma, nej då hade jag fan inte varit nån rolig mamma tror jag. Hemma blir jag stressad av alla "måsten" Nu kan jag oxå koppla av. Men för den skull vill jag inte måla upp nån rosenskimrande vardag . Vi har det bra tom jävigt bra MEN det är klart ungarna slåss o lever rövare mellan varven men jag tar det tusen gånger hellre själv här än hemma just nu. Spec i detta go väder som sthlm bjuder på. Det var oxå en av orsakerna till att jag ville åka ner nu. Jag älskar VÅREN, alltså den riktiga våren, den som vi litegrann snuvas på uppe i vårt härliga norrland. Dessa dagar hittills har sthlm verkligen visat sin bästa sida mot oss. JAg älskar det här myllret av folk på promenaden längs vattnet, alla uteserveringar, ja mkt. 
 
Vi har hittat två jättebra parker nära oss, ffa en med en skatepark brevid. Dit vill Troy hela dagarna... Så det är grymt. Jag förundras dock ibland över hur folk orkar i längden. De som bor med större barn i innerstan i lägenhet och liksom måste gå ut o rasta barnen.. Jag skulle kunna bo här men utanför i ett radhus/parhus/hus. ALDRIG i en lägenhet med så pass stora barn. Jag minns på björx när jag trodde Tindra var sååå pysslig. Visst är  hon lite pysslig än men kanske inte sååå mkt som jag trodde. Det var ju bara för att hon inte kunde gå ut o leka själv. Hon blev bra på att roa sig med  saker inne.
 
Peppar peppar verkar som att barnen börjat komma in i lägenhetslivet nu. Första dagarna så blev det syskonkärlek gode snabbt ;) men vi är iofs ute större delen av dagarna..
Det är ändå kul, de är små saker som de tycker är roliga prova på och göra. Åka spårvagn, tunnelbana, djurgårdsfärjan..äta glass i parken...kika på fåglarna i vattnet...
 
Sen lockar såklart grönan, skansen etc... På fredag ska de se bananen på grönan oj det varkar vara en highlight för de...
 
Vi ser inte alla matcher. De är så sena börjar först efter 20 så vi har sett 2 live hittills ,det är grymt kul!! Ser dock bara 2 perioder sen rantar vi hem. Idag blir det soffan hemma oxå... Det är skönt det med....


 
Mitt sug efter att gå på stan har börjat växa snart varit en vecka här utan att gå på stan, rekord!! Vi gick på zara men det blev kaos!!  jo just en till o då blev Troy typ blottare helt plötsligt så några killar höll på att bryta ihop ha ha... men kanske nån gång. Hittills har vi fått shoppa mindre roliga saker...  nytt däck till vagnen o nu en ny sparkcykel men så blir det när man lever vardagsliv :-) i dag ska solskydd inhandlas!
 
Tokan på grönan , hon åkte allt hon kunde helt själv, ingen rädsla el tårar här inte bara ren o skär lycka, galna unge! <3
 
Återfann sin kompis från linkan tiden. Hon var så nöjd att hon inte blev blyg o att T kände igen henne...
Sen hade de en heldag m varann dagen efter , de hade så roligt. stora som små njöt av värmen... ett av tindras alla kort på fåglarna..
 
på väg till tuben. lillskrutt ligger där under o sover..
 
Vår hemmastation. Enda stället barnen inte slåss om att trycka på hissknappen är i t-banan allra helst på centralen.. inte god doft alla gånger...
 
på spårvagnsmuseet o testar köra spårvagn..
 
Idag vaknade Troy ganska hängig så vi chillar lite o ser vad det blir av detta, ingen feber nu på morgonen. Planen är hockey ikväll men vi får se... Skulle eg gå till parken men kanske blir gallerian o nya skor till barnen o nånting från leksaksaffären. Vore kul om mamma fick titta lite oxå, håll tummarna!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback